O pensionară din Galaţi a aflat de la societatea de furnizare a apei că... a murit și că i-a fost reziliat contractul. Femeia a mers la sediul companiei pentru a afla cum de a fost posibilă o asemenea greșeală. Reprezentanții societăţii au stabilit că a fost o eroare de date și i-au cerut scuze.
Anca Savin citește de pe notificare: „Vă facem cunoscut că urmare a decesului titularului de contract, respectiv Anca Savin, societatea noastră a reziliat contractul de furnizare pentru locația din Galați. Anca Savin sunt eu”.
Anca Savin are 70 de ani, iar contractul de furnizare a apei este pe numele ei de 13 ani. A plătit la timp toate facturile, însă în urmă cu câteva zile a primit o notificare morbidă: pentru că a decedat, i se va opri apa. Speriată, femeia a mers personal la sediul companiei.
Anca Savin: „I-am pus funcționarei notificare în față, mi-a spus de ce acte am nevoie. Am insistat sa-mi spună numele decedatului și dansa îmi spune Savin Anca. Îi arăt buletinul, reacția este stupefiantă: aaa, deci nu sunteți moartă. Toți tinerii care erau pe acolo au început să râdă. Incompetență e cuvântul cel mai potrivit, pentru că un contract de 13 ani nu poate fi contestat, nu poate fi încurcat, e neglijenţă, incompetentă”
„Nu-i frumos, nu e bine, că putea sa facă ceva, că e bătrâna și ea, dar nu știu cum s-a greșit... Cineva a făcut o greșeala”, spune o vecină.
La Evidenta Populatiei, femeia figurează ca fiind în viață.
Silviu Bacalum, director Evidența Populatiei Galaţi: „Din evidențele noastre, dumneaei este în continuare în viața, după cum se certifică și prin prezența dumneaei. Nu am primit nicio solicitare de a furniza vreo dată privind situația, dacă dumneaei se află sau nu în viață. În continuare figurează la aceeași adresă și cu același statut.”
Conducerea societății locale de furnizare a apei a stabilit că a fost o eroare în baza de date.
Petrica Paţilea, purtător de cuvânt Primaria Galaţi: „Este vorba despre o eroare materială pe care operatorul regional Apa Canal și-a asumat-o și a îndreptat-o deja, nu s-ar fi ajuns în niciun caz la o măsură drastică așa cum ar fi debranșarea înainte de verificarea situației în teren”.
Femeia speră acum să nu mai pătească așa ceva și alți clienți ai companiei de apă.
Editor : D.C.