„Băi, să taie curentul!”
Trenul Inter-regio Baia Mare - Constanţa. Clasa întâi. Deşi afară, temperaturile au coborât sub zero grade, apa curge din plafonul vagonului, după ce o conductă s-a spart.
Ana Maria Pop, pasageră: „Apa era efectiv până la gleznă. Eu, cu copil mic, cu pătură, am lăsat bagajele acolo, am fugit în alt vagon.”
Alina Predescu, purtător de cuvânt CFR Călători: „Pe fondul temperaturilor foarte scăzute, în acel vagon o conductă sanitară s-a fisurat. A îngheţat practic iniţial, după care, înainte de plecarea în cursă, la preîncălzirea vagonului s-a constatat o fisură de unde curgea apă.”
În plus, trenul a fost oprit două ore în câmp, fără ca oamenii să primească vreo explicaţie. Au scăpat de chin abia la Bucureşti, după o călătorie de 11 ore, unde s-au urcat într-o altă garnitură pentru a-şi continua drumul spre Constanţa.
Probleme au fost şi pe ruta Craiova -Bucureşti unde un tren a întârziat două ore. Şi garnitura de la Piteşti spre Capitală a ajuns cu 50 de minute întârziere.
„Şi întârziere şi frig, frig. Frig, deci nici pic de căldură.
Şi întârziat cam cât?
Cred că o oră.
Mai mare ruşinea. Sunt oameni cu copii mici. Au îngheţat. Sunt geamurile ...îngheţate.”
***
„Nu a fost căldură deloc. Foarte frig. Foarte frig. Noi ne bucurăm că a circulat că se punea problema să nu circule.”
Un singur tren a fost anulat, cel de pe ruta Târgovişte-Titu. Pasagerii au fost preluaţi de următoarea garnitură.
Şi cursele de pe aeroportul Henri Coandă au avut întârzieri din cauza vremii.
Valentin Iordache, directorul de comunicare la CNAB: „Cele mai multe au fost generate de obligativitatea degivrării aeronavelor, respectiv a îndepărtării gheţii şi zăpezii de pe avioane pentru ca acestea să poată fi manevrate şi să poata zbura în condiţii de siguranţă.”
Cea mai mare întârziere, de şapte ore, a fost înregistrată de o aeronavă a companiei TAROM care zbura la Madrid.
Florentina, pasager: „Cam din 40 în 40 de minute ni se spune că da, da, urmează să plecăm.”
Reprezentanţii companiei aeriene susţin că s-au făcut verificări tehnice suplimentare. Oficialii aeroportului spun că situaţia este sub control, dar că este posibil să mai apară probleme.
Şi dacă în cazul călătoriilor cu avionul, pasagerii pot fi despăgubiţi sub o formă sau alta pentru întârzieri, când vine vorba de călătoriile cu trenul nu se pune problema de aşa ceva. Cel puţin nu deocamdată, deoarece nu sunt reglementate despăgubiri pentru traficul intern, acestea fiind date doar în cazul în care se renunță la călătorie de pasager.
La temperaturi care nu trec de minus 10 grade noaptea şi minus 7 ziua, mii de bucureşteni nu au căldură în case. Situaţia durează de două zile, iar oficialii RADET dau vine pe compania Elcen care nu ar livra agentul termic la temperatura optimă.