Cu asemenea maşini sunt transportaţi zilnic la serviciu minerii angajaţi la cinci din cele 11 cariere ale Complexului Energetic Oltenia. Folosite de militarii germani, transportoarele au ieşit din garanţie în urmă cu aproape 10 ani şi au fost scoase la vânzare de armata germană. Autospecialele au fost cumpărate de o firmă din Târgu Jiu care acum le-a închiriat Complexului Energetic Oltenia.
„Sunt relativ vechi, maşinile sunt după anul 90 fabricate, dar ca şi kilometri au fost în conservare, au 10-12-15.000 de kilometri maxim. (De acum încolo cât timp ar mai putea fi folosite?) Minim 10 ani în condiţii foarte grele de muncă”, spune Dragoş Giurea, administratorul firmei.
„Avem acum achiziţionate de o firmă şi închiriate la noi, vehicule NATO, din Germania, armata NATO, care au ieşit din garanţii , ei le ţin o perioadă scurtă şi apoi le vând şi cu alea transportăm personalul”, afirmă Laurenţiu Ciurel, managerul CEO.
Pentru cele 18 maşini închiriate, Complexul Energetic Oltenia plăteşte 100.000 de lei timp de doi ani. Adică aproape jumătate din suma pe care cumpărătorul a achitat-o nemţilor.
Carierele sunt la cel puţin 5 kilometri distanţă de casele minerilor şi, decât să parcurgă zilnic drumul pe jos, oamenii preferă să meargă chiar şi în remorca transportoarelor.
„Problema dureroasă este alta, că în loc să transporte 8+1, fiind dimensionate doar pentru acest transport, se ajunge chiar la 30-40 de salariaţi să fie transportaţi în condiţii total improprii”, afirmă Petre Mamăligă, lider sindical.
„Sunt foarte bune, pe noi ne ajută foarte mult să ne îndeplinim sarcinile de serviciu”, apreciază David Constantin, director la cariera Lupoaia.
Conducerea companiei miniere nu a reuşit să asigure transportul pentru minerii angajaţi la alte şase cariere. Oamenii se descurcă aşa cum pot ca să ajungă la mine.
În carierele Complexului Energetic Oltenia lucrează 13.000 de mineri şi 6.000 de energeticieni.