(Sursa foto: World of Railways)
Primele patru garnituri, din cele 16 comandate din Spania, au ajuns la noi anul trecut, în decembrie. Nu circulă nici acum pentru că testele din ultimele luni au arătat că trenurile sunt mai late decât şinele.
Prin umare, Metrorex va plăti suplimentar pentru ajustarea peroanelor din cele 14 staţii de pe Magistrala 2, pe unde vor circula noile trenuri. Cele mai mari probleme sunt la Piaţa Victoriei şi la Piaţa Romană, unde staţiile se află în curbă şi trenurile ar putea lovi peroanele.
Distanţa minimă faţă de peron ar trebui să fie de cel puţin 4,5 centimetri. Cum, în cazul de faţă, această condiţie nu este respectată, reprezentanţii Metrorex spun că au avut o singură soluţie - să micşoreze peroanele.
Noile trenuri ar fi trebuit sa circule încă de luna trecută, dar intrarea lor pe şine a fost amânată pentru luna iunie. Metrorex susţine că s-au respectat toate instrucţiunile tehnice în vigoare în momentul în care au fost cumpărate aceste trenuri.
Problema a fost că acestea nu au mai fost actualizate din 1997.
Compania a încheiat, în 2011, un contract de achiziţie pentru 16 trenuri noi de metrou cu firma CAF din Spania, iar atribuirea contractului s-a realizat în urma unei licitaţii publice internaţionale la care a participat şi o companie suedeză - Bombardier Transportation.
Din 2002 şi pâna în acum, Metrorex a cumpărat 44 de garnituri fabricate în Suedia.
Întrebat cum vede situaţia de la Metrorex, unde s-au cumpărat garnituri de metrou de aproximativ 100 de milioane de euro şi nu ar încăpea în staţii, Victor Ponta a spus astăzică e vorba de un contract semnat în 2009 sau 2011.
„E evident că, dacă cei de la Metrorex o vor cere, o să facem o verificare şi vom sesiza toate instituţiile statului pentru a-i trage la răspundere pe cei care au făcut un contract dezavantajos”, a arătat Ponta.