Magistrala 6 trebuie să fie dată în folosinţă până în 2020. FOTO: Metrorex.ro
Compania care administrează metroul bucureştean a avut alocată anul trecut suma de 1,14 miliarde lei pentru activitatea de investiţii, nivelul stabilit în 2015 fiind de 1,74 miliarde lei, potrivit datelor Metrorex remise Mediafax.
Cuantumul investiţiilor stabilite pentru acest an va fi suplimentat cu 188,5 milioane de lei, bani obţinuţi din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă elaborat de Ministerul Transporturilor. După aprobarea actului normativ, bugetul de investiţii pentru anul 2015 al Metrorex va ajunge la 1,93 miliarde lei.
Din cei 188,5 milioane de lei obţinuţi din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, suma de 150 de milioane de lei va fi utilizată pentru lucrări pe tronsoanele Nicolae Grigorescu II - Anghel Saligny, respectiv secţiunea Parc Bazilescu - Lac Străuleşti.
Pentru magistrala 6, unde va fi direcţionată diferenţa de 38,5 milioane lei, Metrorex vizează servicii de proiectare, consultanţă şi asistenţă tehnică în vederea începerii procedurilor de achiziţie a lucrărilor de execuţie structură staţii şi tunele.
"Finalizarea proiectului "Magistrala 6 - Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti" până în anul 2020 este o condiţie impusă de UEFA determinată de faptul că România va fi gazdă pentru desfăşurarea Campionatului European de Fotbal", se arată în proiectul de OUG iniţiat de Transporturi.
România primeşte certificate de emisii de gaze cu efect de seră întrucât este semnatară a Protocolului de Kyoto, al cărui scop este reducerea poluării. Companiile care primesc certificatele le pot vinde altor producători de energie care poluează mai mult decât au estimat. Banii obţinuţi din vânzarea certificatelor trebuie investiţi exclusiv în tehnologii mai puţin poluante.