În acestă locomotivă impresionantă cu două motoare se ascund şapte invenţii româneşti, spun inginerii craioveni. Americanii de la Caterpillar, cea mai mare companie din lume în acest domeniu au acceptat pe loc să construiască motoarele. 12 locomotive au fost deja comandate de francezi şI vor fi construite începând de luna viitoare. Toate, vor duce mai departe inclusiv povestea echipei Universitatea Craiova.
„Este ca şi când dai nume unui copil. Ţinând cont că este din Craiova, că suntem din Craiova, că avem o iubire alb-albastră care la Craiova este mereu, i-am zis Terra Nova, cum este şi Oltenia eterna Terra Nova. Dar asta e aici, la noi”, a spus Graţian Călin, vicepreşedinte Grampet.
„În această locomotivă sunt anumite invenţii, iar parteneriatul nostru este foarte important pentru noi şi am putea dezvolta şi alte proiecte”, a spus Brian Livingston, director de dezvoltare Caterpillar. Locomotiva costa peste 1,3 milioane de euro dar pentru Romania sunt prea scumpe, recunosc constructorii, mai ales că în ultimii ani CFR nu a mai facut nicio achizitie de locomotive sau trenuri.
Din păcate, această locomotivă, care seamănă ca design cu un camion american, are 70 de tone şI mai bine de 1200 de cai putere, este singurul produs românesc de acest tip din ultimii 25 de ani.
„Aceşti bani pe care îi vom primi de la UE să Se reflecteze, insist, în modernizarea în continuare a infrastructurii româneşti, astfel încât produse precum locomotiva pe care o avem aici, să poată să circule. Spre exemplu, în acest moment în România mai circulă aproximativ 2500 de locomotive, deşi în 1990 erau mai mult de 4000. Majoritatea sunt construite în anii 60 În România. Recondiţionare de locomotive şI trenuri mai fac şI firmele Softronic, Electroputere, Remarul din Cluj şi Vagoane Arad”, a spus Lazăr Comănescu, ambasadorul României la Berlin.