Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, propune ca bibliotecile şcolare să fie deschise către comunităţi, precizând că acest lucru s-a putea întâmpla în afara programului de învăţământ. Ea spune că măsura ar contribui la reducerea analfabetismului funcțional și la creșterea nivelului de literație la nivel național.
Ligia Deca a făcut, vineri, o vizită în Bihor, unde a discutat cu autorităţile locale şi judeţene despre diverse proiecte care ar putea fi realizate în această zonă.
“Am discutat despre proiecte adecvate nevoilor judeţului Bihor. Un prim astfel de proiect, care poate deveni un proiect pilot la nivel naţional, este cel care vizează un centru judeţean de evaluare, de orientare în ceea ce priveşte parcursul educaţional. Practic să poată fi evaluaţi elevii la finalul clasei a VIII-a, pentru ca ei să fie corect îndrumaţi pe ruta de liceu care li se potriveşte. Există în legea învăţământului preuniversitar deja o prevedere care vizează, o recomandare vis-a-vis de orientarea şcolară la finalul clasei a VIII-a şi cred că, văzând deschiderea şi demersurile deja întreprinse la nivelul judeţului Bihor, am putea să pilotăm această idee la Oradea, în viitorul imediat, şi să constituim un grup de lucru care să se aplece asupra acestui subiect, pentru ca în toamna de anul viitor să-l vedem deja funcţionând”, a declarat Ligia Deca, într-o conferinţă de presă susţinută la Primăria Oradea.
Ea a menţionat că un alt proiect ar putea fi deschiderea bibliotecilor şcolare către comunităţi.
“Un al doilea proiect discutat este deschiderea bibliotecilor şcolare către comunităţi. Ştim cu toţii că nu peste tot, nu în fiecare unitate administrativ-teritorială, nu în fiecare localitate există o bibliotecă funcţională, care să aibă un fond de carte atractiv, care să poată reprezenta într-adevăr un centru cultural al comunităţii”, a menţionat ministrul Educaţiei.
Ligia Deca a afirmat că un astfel de proiect ar contribui şi la reducerea analfabetismului funcţional.
“De asemenea, ştim că avem nevoie de fonduri pentru ca bibliotecile şcolare să reprezinte într-adevăr acel mediu în care literaţia este stimulată. Şi atunci poate că printr-un program, la fel, experimental, pilot, reuşim ca bibliotecile şcolare din judeţul Bihor să poată fi deschise sigur, în afara programului şcolar şi către publicul larg şi, în acelaşi timp, să poată fi finanţate cu fond de carte din partea autorităţilor locale, tocmai în ideea de a avea şi un fond de carte atractiv şi adecvat şi de a atrage nu numai elevii, ci şi familiile lor şi întreaga comunitate către bibliotecă. Ne gândim ca un astfel de proiect ar reprezenta şi un aliat în ideea reducerii analfabetismului funcţional şi în ideea creşterii nivelului de literaţie la nivel naţional”, a subliniat Ligia Deca.
Editor : Andreea Smerea