Un deputat PSD vrea să fim lăsaţi să călcăm mai tare pe acceleraţie în localitate. Spune că traficul ar fi mai puţin aglomerat, dacă viteză maximă legală ar creşte de la 50 de kilometri pe oră la 60. Autorităţile sunt de altă părere. Poliţiştii atrag atenţia că viteză este una dintre principalele cauze ale accidentelor.
Deputatul Mihai Weber spune că sunt destule drumuri bune în România, care le permit şoferilor să meargă, la o adică, şi cu peste 70 de kilometri pe oră.
„Pot să va dau foarte multe exemple, inclusiv drumurile din Gorj, drumul european reabilitat, Vâlcea, Argeş, Olt”, afirmă Mihai Weber, iniţiatorul legii.
Probleme apar în special pe segmentele de şosea ce traversează localităţile, explică deputatul.
„Pe drumurile naţionale europene viteză această medie este extrem de mică, 45 de kilometri la ora, iar pe celelalte categorii de drumuri, judeţene, locale, 25 de kilometri la ora”, afirmă Mihai Weber, iniţiatorul legii.
Specialiştii spun, însă, că mărirea limitei legale i-ar face pe şoferi să gonească.
„Ei aşa fac calculul. 50 de kilometri la oră, plus încă 20, pentru că amendă este mai mică sub 70 la oră”, afirmă Sorin Ene, pilot.
O frână bruscă la viteză de 50 de kilometri pe ora opreşte autoturismul în 30 de metri. Doar 20 kilometri pe ora în plus dublează, însă, distanţă de frânare.
„Nu poţi să ştii niciodată. Poate apărea un animal, s-au întâmplat atâtea accidente cu final tragic”, adaugă Sorin Ene, pilot.
„Dacă nu mă opream, cel mai probabil maşină m-ar fi lovit. Experţii spun că la 50 de kilometri pe ora, un pericol poate să fie evitat. Dacă viteză creşte şi şoferul reacţionează mai greu, mai ales dacă el nu vede ce se află pe marginea drumului”, relatează Valentin Stan, reporter Digi24.
O altă problema pe care o ridică deputatul e că pe multe drumuri se trece brusc de la o limita de viteză la altă. Am vrut să vedem cum se face o astfel de trecere.
„Vom începe manevră de frânare de la 70 de kilometri la ora la 30 de kilometri la ora. Frânarea nu trebuie să fie foarte bruscă, am avut în spatele nostru, aţi văzut o maşină care a fost luată prin surprindere şi ne-a depăşit. Exact ce va spuneam. Sunt factori care contează”, afirmă Sorin Ene, pilot.
Autorităţile mai spun că o creştere a numărului de accidente înseamnă, automat, şi mai mulţi bani cheltuiţi de către stat.
„Ştim foarte bine că vorbim de semne de circulaţie distruse, plus că la acestea trebuie să adăugăm logistică necesară îndepărtării resturilor de pe carosabil”, spune Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
Proiectul este depus la Senat şi se află în dezbatere publică.