Angajatorul poate transmite decizia de concediere a unui salariat și prin intermediul e-mail-ului, a stabilit Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ). Decizia a fost publicată ieri în Monitorul Oficial.
Legalitatea transmiterii deciziei de concediere prin intermediul poștei electronice a fost confirmată oficial prin Decizia ICCJ nr. 34/2016 a Completului pentru dezlegarea unor chestiuni de drept. „Câtă vreme angajatul a pus la dispoziție angajatorului o adresă electronică în vederea comunicării actelor ce emană de la acesta și sunt obligatorii a fi aduse la cunoștința salariatului, comunicarea deciziei de concediere în această modalitate este valabilă.
Mai mult decât atât, în condițiile unei dezvoltări accelerate a tehnologiei, a evoluției raporturilor de muncă ce se pot desfășura la distanță prin intermediul internetului, se apreciază că se poate realiza o comunicare între angajator și salariat prin intermediul poștei electronice, aptă din punct de vedere procesual să declanșeze curgerea termenului de contestare jurisdicțională a deciziei de concediere (...)”, se explică în Decizia nr. 34/2016.
Judecătorii subliniază că transmiterea deciziei de concediere prin e-mail este posibilă dacă salariatul a dat angajatorului o adresă de poștă electronică la care poate fi contactat și părțile comunică în mod obișnuit în acest fel, arataă avocatnet.ro. Fișierul electronic trebuie să fie în format PDF și să conțină informațiile obligatorii prevăzute de Codul Muncii. Confirmarea primirii deciziei de concediere nu este necesară.
Decizia de concediere în format PDF nu trebuie să conțină o semnătură electronică.
Decizia de concediere trebuie comunicată în scris, să conţină motivele pentru care salariatul a fost dat afară și durata preavizului. Actul mai trebuie să conțină o listă locurilor de muncă vacante pe care le are angajatorul și termenul în care salariatul concediat poate opta pentru unul dintre ele.