Traficul din ce în ce mai intens din marile oraşe ale ţării, ba chiar aglomeraţia de la metrou din ultimul timp în Capitală îi fac pe români să aleagă soluţii alternative de transport. Ele există şi sunt chiar ecologice. Trotineta electrică, bicicleta electrică sau hoverboardul sunt din ce în ce mai întâlnite, chiar dacă nu sunt chiar ieftine. Colegii noştri au stat de vorbă cu câţiva dintre cei care le folosesc şi au vrut să vadă cum e să nu îţi petreci ore bune în coloană sau la semafoare interminabile.
M-am întâlnit cu Andrei într-o pauză de serviciu. Cum l-am prins? Într-o tură cu trotineta. O are de şase luni şi a acumulat deja mai bine de 1.500 de kilometri.
Reporter: Ce-ţi place cel mai mult la mersul cu trotineta electrică?
Andrei Lucian: Faptul că ajung foarte repede acolo unde vreau, o încarc foarte repede şi nu stau la niciun semafor.
Cât timp nu plouă sau ninge, Andrei nu bagă deloc cheia în contact. Trotineta electrică a venit ca un colac de salvare, după 16 ani petrecuţi în calvarul traficului bucureştean.
Andrei Lucian: Oriunde m-aş duce, inclusiv la cumpărături, mă duc cu trotineta. Am un cârlig special, agăţ sacoşa de cumpărături sau îmi iau un ghiozdan în spate şi totul este perfect.
Producătorii de trotinete din ţară au intuit că supraaglomerarea oraşelor mari cu maşini nu face decât să le deschidă o piaţă foarte interesantă.
Alexandru Vasiliu, reprezentant producător: A ajuns un fenomen în ultimii doi ani de zile, având în vedere şi vânzările. Chiar putem spune că ne-am dublat de la an la an, urmând să ne triplăm.
Bicicletele electrice, însă, sunt o concurenţă serioasă. E drept: mai scumpe, mai grele, însă mult mai comode. Alexandru este medic dentist, însă marea lui pasiune este să transforme bicicletele aşa cum le ştim în biciclete cu motor electric.
Alexandru Deacu: Nu mai stai ore în şir în trafic, nu mai transpirăm la volan, nu mai mergem cu aerul condiţionat şi... banii pe kilometri. Avem o mie de kilometri cu opt lei.
Dacă trotinetele şi bicicletele sunt binecunoscute tuturor, marea inovaţie a zilelor noastre este hoverboard-ul. Un fel de placă electrică care te poate transporta aproape oriunde vrei. Pare că nu depui efort deloc, însă nu oricine poate să-şi menţină echilibrul pe aşa ceva.
Alexandra Dimache: Mie mi-a luat un pic să învăţ şi acum mă pasionează foarte tare. Oamenii care au un serviciu foarte departe de casa lor îşi iau un hoverboard şi merg oriunde ar vrea ei, mult mai rapid şi nu pierd atâta timp să stea la coadă la metrou sau la autobuze.
În plus, cei care aleg să meargă pe două roţi electrice mai au un mare avantaj:
Anda Bălan, proprietar al unui magazin de profil: Păstrezi efortul pentru weekend când poţi să transpiri... adică nu trebuie neapărat să te prezinţi la un birou neşifonat şi pe de altă parte poţi mult mai uşor să mergi, fetele în fustă, să nu fi neapărat îmbrăcat sport.
Fenomenul, împrumutat din Europa, încă nu s-a dezvoltat suficient la noi, spun pasionaţii. Trotuarele proaste şi salariile mici ar fi motivele. Cel mai scump hoverboard ar ajunge până la 2.500 de lei. O trotinetă electrică poate costa până la peste trei mii de lei, iar o bicicletă chiar şi până la zece mii de lei.
Arina Delcea, reporter Digi24: Am lângă mine toate mijloacele de transport şi le arăt. La final, mă urc pe hoverboard şi mă învârt. Bicicleta electrică e de cursă lungă. Puteţi merge cu ea până la o sută de kilometri. Trotineta electrică este cel mai uşor de manevrat în oraş. Este şi uşoară de altfel. Însă de departe mijlocul de transport ecologic cel mai amuzant pare a fi hoverboardul.