A început prima repriză de ieftiniri. Ianuarie este luna reducerilor. Cei mai harnici iau acum chiar şi vacanţe pentru vară sau pentru Crăciunul următor.
Centrele comerciale s-au transformat într-un paradis pentru pasionaţii de cumpărături. Toate magazinele afişează promoţii după sărbătorile de iarnă. Cei care au pus deoparte bani şi după sărbători, s-au grăbit să profite de primele scăderi de preţ.
Nu doar la haine sunt acum prețuri mai mici, ci și la vacanțe. Iar mulți români au aplicat proverbul care spune că omul gospodar își face iarna sanie și vara car și au cumpărat pachete de vacanţă pentru vară şi iarna viitoare.
Claudia Tocilă - reprezentat agenție de booking: Luna ianuarie este, istoric vorbind, luna cea mai bună pentru a achiziționa bilete de avion. Prețurile sunt cu până la 60 la sută mai mici, iar companiile aeriene au foarte multe oferte aproape în fiecare zi. Românii încep să o vadă ca un black friday al călătoriilor. Avem deja câțiva clienți care și-au programat călătorii pentru Crăciunul sau revelionul viitor. Noi am găsit pentru destinațiile cele mai populare prețuri începând cu 20 de euro pentru Roma, Bruxelles, Londra, 35 euro pentru Veneția, 45 euro pentru Lisabona.
Reducerile sunt prezente şi pe site-urile de shopping online. Pentru ca aceste platforme să fie cât mai transparente, Comisia Europeană a introdus recent reguli noi.
Ștefan Turcu - purtător de cuvânt Reprezentanța CE: De exemplu, atunci când pe motoarele de căutare ne vor apărea anumite bunuri sau servicii, trebuie să fim notificați dacă aceste apariții sunt sau nu plătite. E important ca un consumator să știe de acel preţ personalizat, adică dacă prețul afișat pe un anumit site este ca urmare a anumitor algoritmi, el este pe acest site, are anumite obiceiuri, preferă hotelurile cu 2 camere. Pe foarte multe site-uri este afișat best deal, prețul zilei. Trebuie să afișeze prețul minim pentru ultimele 30 de zile.
Noile reguli nu se vor aplica numai pentru vânzătorii online. Potrivit directivei europene, site-urile de comparare a preţurilor vor trebui să specifice clar criteriile de clasificare.
Încălcarea la scară largă a normelor UE privind protecția consumatorilor poate însemna, pentru o companie, o amendă de 4 procente din cifra de afaceri anuală. Autorităţile naţionale au la dispoziţie 2 ani pentru a implementa aceste reguli.
Editor web: A.P.