Hainele sunt produsele care se vând cel mai bine online. Un român din doi, din mediul urban, a cumpărat cel puţin o dată îmbrăcăminte şi articole sportive de pe Internet. În 2007, doar puţin peste 20% dintre români făceau asta.
Tot online sunt cumpărate, din ce în ce mai des, şi biletele la concerte şi spectacole.
Numărul românilor care au apelat la un astfel de serviciu a crescut de peste trei ori în ultimii ani. Acum, un român din cinci a făcut astfel de cumpărături cel puţin o dată.
Tot online sunt rezervate din ce în ce mai multe bilete de vacanţă sau locuri de cazare.
Datele Institutului Naţional de Statistică arată că ponderea acestor servicii online s-a dublat din 2007 până în prezent. O altă categorie de cumpărături preferate pe internet este cea a produselor pentru gospodărie.
Dacă în 2007, doar puţin peste 10% dintre români cumpărau online astfel de aparate şi ustensile, anul trecut acest procent aproape s-a dublat.
La polul opus, printre produsele care nu mai stârnesc interesul românilor când vine vorba despre cumpărături online se numără cd-urile şi DVD-urile cu filme şi muzică.
În urmă cu 7 ani, peste jumătate dintre români îşi comandau aceste produse de pe Internet. Acum, doar puţin peste 21% au declarat că au cumpărat filme şi muzică dând un simplu click pe net.
În prezent în România există aproximativ 4.500 de magazine online, cu o mie mai multe decât în 2012.