"Este evident că autoritățile nu au urmărit numai oferirea unei facilități contribuabililor prin platforma online, ci și o mai bună și mai rapidă colectare a veniturilor la buget", a explicat Izabela Stoicescu, Tax Senior Consultant, TZ&A, pentru capital.ro.
În procedura de utilizare a Spaţiului Privat Virtual, aprobată prin ordinul 1154/2014, la anexa 1 se arată că prin acest serviciu sunt automat comunicate contribuabilului documentele emise de organul fiscal, respectiv deciziile de impunere anuală pentru veniturile realizate începând cu 2013 şi emise după 1 septembrie 2014. Spațiul Virtual Privat, inaugurat ca primul serviciu online creat în sprijinul persoanelor fizice, a început să funcționeze la jumătatea lunii septembrie a anului trecut, în București și Ilfov. Ulterior, a fost extins în alte județe.
"Vedem, în mod clar, eforturi depuse de autorități în vederea îmbunătățirii colectării veniturilor la buget. Uneori, însă, aceste eforturi sunt catalogate prea agresive, atât de cei mai mici dintre contribuabili, cât și de contribuabilii gigant. Cu privire la comunicarea ANAF către micro contribuabili, auzim deseori, în practică, „nici nu știam că a fost emisă o decizie de impunere și m-am trezit cu somație", a spus Izabela Stoicescu.
În referatul de aprobare a ordinului se arată că, chiar și în cazul în care persoana renunță la utilizarea serviciului electronic, termenul pentru decizia de impunere curge în continuare.