Persoanele fizice care din 31 decembrie 2015 au în proprietate clădiri nerezidențiale sau clădiri cu destinație mixtă au obligația să depună o declarație, până la data de 31 martie 2016, a precizat Ministerul Finanțelor Publice.
Conform Codului fiscal, clădirea mixtă este cea care are dublu scop: rezidențial și nerezidențial (locuinţă şi activitate economică).
Declarația este conform Modelului 2016 - ITL aprobat prin ordinul comun MFP/MDRAP 4087/2069 din 22 decembrie 2015 publicat în MO nr.972/29.12.2015.
În cazul în care dețineți o locuință cu destinație mixtă (ex: un apartament) unde este înregistrat un sediu social ca persoană fizică autorizată sau ca un SRL, chiar dacă nu desfășurați activitatea acolo, trebuie să depuneți această declarație până la 31.03.2016.
Așadar, nu toate persoanele fizice trebuie să depună această declarație, a precizat Ministerul Finanțelor.
În ceea ce privește terenul de sub casă, acesta se impozitează în funcție de rangul localității și zona în care se găsește imobilul, conform art. 465, alin. 2, din Legea nr. 227/2015, privind Codul Fiscal. Impozitul este cel aferent terenului cu construcție.
Decizia de a opta pentru nedesfăşurarea activității/nededucerea utilităților pentru a nu plăti impozit majorat poate induce anumite riscuri activității, explică avocatnet.ro.
Astfel, dacă sunteţi persoană fizică autorizată şi declarați că nu aveți activitate la sediu şi nici nu aveți puncte de lucru, sedii secundare, există riscul să nu mai îndepliniți unul dintre criteriile pentru activități independente (putându-se considera că aveți relație de dependenţă pentru că folosiți baza materială a beneficiarului). Prin urmare, activitatea ar putea fi retratată fiscal şi reîncadrată la venit din activitate dependentă/salariată.
În cazul firmelor, lipsa activităţii la sediul social ori la punctele de lucru are riscuri mari de invalidare/refuz de acordare a codului de TVA.