Regia bucureşteană de transport public înlocuieşte casieriile cu automate electronice. Cinci aparate sunt deja amplasate în oraş şi vor deveni funcţionale săptămâna viitoare. Oficialii RATB nu au decis încă ce vor face cu cei 250 de casieri, dar au anunţat că niciunul nu va rămâne fără serviciu.
Serviciul de tichete nu a fost niciodată un atu al RATB. Chiar dacă are 2.465 de staţii de tramvaie, autobuze şi troleibuze, regia de transport public pune la dispoziţia călătorilor doar... 126 de cabine de bilete, iar multe sunt deschise doar până la prânz. Altele, în schimb, au mai tot timpul afişat în fereastră anunţul... „Vin imediat”! Autorităţile Capitalei cunosc problema, aşa că, odată cu transformarea RATB în societate pe acţiuni, chioşcurile de bilete vor fi înlocuite cu automate speciale.
„Vor fi funcţionale săptămâna care vine. Urmând ca restul, să devină funcţionale odată ce integratorul softului va putea să facă acest lucru. Primele cinci sunt amplasate deja în Bucureşti”, afirmă Liviu Vulpe - coordonator presă RATB.
Primele automate pentru eliberarea tichetelor de călătorie vor funcţiona în staţiile RATB de la Gara de Nord, Bucur Obor, Piaţa Sudului, Piaţa Unirii şi Piaţa Romană. Casierii ştiu că tehnologia le va desfinţa posturile, dar nu ştiu când, mai exact.
Discuție jurnalist Digi24- casieră RATB:
- De câţi ani lucraţi?
- 27. Doar casieră. Deocamdată nu avem nicio informaţie, să ştiţi.
- Nu vi s-a spus nimic?
-Păi deocamdată nu s-a auzit nimic. Ce să ne spună? Au anunţat, dar deocamdată nu ne-au informat absolut nimic.
Oficialii RATB vin cu lămuriri.
„Niciun angajat al RATB nu va fi concediat”, precizează Liviu Vulpe, RATB .
În paralel cu înlocuirea cabinelor de bilete, RATB vrea să modernizeze spaţiile de aşteptare din staţiile de autobuz, dar şi a refugiilor de tramvai, astfel încât călătorii să se poată adăposti pe timp de ploaie, vânt sau caniculă.