Peste 300 de oameni au murit anul trecut în cele 2.600 de accidente rutiere ce s-au petrecut în ţara noastră. Drumul Naţional 1, Bucureşti-Braşov, rămâne un punct negru pe harta accidentelor rutiere.
Aici mai erau singurele radare fixe din ţară, care îi prindeau pe şoferii grăbiţi. De aproape o lună, aparatele nu mai funcţioanază.
„Unele componente ale sistemului necesită îmbunătăţiri, astfel, funcţia de monitorizare a vitezei de deplasare a fost înlocuită temporar cu aparatele mobile ale poliţiei”, explică Georgian Drăgan, purtător de cuvânt al Poliției Române.
Asta nu înseamnă însă că şoferii scapă de amenzi. Pe tronsonul Bucureşti - Braşov, cele şase radare fixe de la Baloteşti, Ciolpani, Puchenii Mari, Bărcăneşti şi Sinaia vor fi înlocuite de radare mobile. Sunt peste 600 de maşini ale poliţiei care au asemenea aparate.
„Ar fi bine să funcţioneze pentru că circulaţia e foarte intensă şi se pot produce foarte multe accidente”, spune un șofer.
Ruginite şi prăfuite acum, radarele fixe reuşeau să tempereze vitezomanii.
În cei 10 ani în care au funcţionat, radarele fixe de pe Drumul Naţional 1 au reuşit să surprindă aproape 300 de mii de şoferi vitezomani. Din amenzile date s-au strâns la bugetul de stat aproape 10 milioane de euro.
Dincolo de bani, radarele salvează vieţi, spun poliţiştii. Românii sunt primii la viteză. Gonesc pe drumuri fără să se gândească la consecinţe. Un studiu al Comisiei Europene arată că în ţara noastră viteza ucide 91 de oameni la fiecare milion de locuitori, aproape dublu față de media europeană.