Şapte plasme în valoare de 15.000 de lei au fost cumpărate din donaţiile părinţiilor copiilor care învaţă la şcoala Dacia. Aşa că elevii din clasele I - IV încep fiecare zi cu un sfert de oră de mişcare, iar la ora de Educaţie Fizică, în loc să iasă pe terenul de sport, rămân în clase.
Profesorii pornesc monitoarele conectate la internet, aleg o melodie ritmată, iar copiii încep să facă gimnastică.
Dacă metoda de înviorare va fi pe placul celor mici, directorul şcolii anunţă că va instala monitoare în toate clasele. Până acum, și elevii, şi părinţii au salutat ideea.
„Știu că vouă vă place foarte mult mișcarea și începem întotdeauna ziua cu activitatea de mișcare, dar pe muzică”, este semnalul învățătoarei, care îi scoate imediat din bănci pe cei mici.
Chiar dacă pare o joacă, elevii sunt la fel de atenți ca la orice altă oră de curs.
Deocamdată, orele de gimnastică în cele șapte clase primare sunt un test. Dacă va fi un succes, programul ar putea fi aplicat în toată școala.
„Ei vin astfel cu plăcere la școală, fac mișcare și sunt plini de energie toată ziua. E un mod plăcut de a petrece acest timp fără să se certe”, a explicat Simona Fabian, profesoară de sport.
Profesorilor le-a venit această idee când au aflat că Ministerul Educației vrea să dubleze numărul orelor educație fizică pe săptămână.
„Noi avem două săli de sport, dar cu toate acestea nu cred că vor fi suficiente. De aceea ne-am gândit să suplinim sălile de sport cu aceste activități la nivelul clasei”, a afirmat Florian Hava, directorul Școlii cu clasele I-VIII Dacia.
Chiar dacă cei mici nu mai ies la aer la orele de sport, părinţilor pare să le surâdă ideea gimnasticii în clasă.
Pentru cele şapte plasme, şcoala Dacia nu a cheltuit niciun ban. Cei 15.000 de lei provin din sponsorizări de la părinții elevilor.