Numărul de reclame difuzate de posturile Antena 3 și România TV a scăzut dramatic, în comparație cu perioada de dinaintea protestelor de stradă, scrie Paginademedia.ro. După primele proteste (cele din 22 ianuarie), o serie de clienți au renunțat în a se mai promova pe cele două televiziuni. Aproximativ 70 de branduri nu se mai regăsesc la Antena 3 și 80 la România TV.
Potrivit site-ului de media, marți, 7 februarie. Antena 3 a difuzat 160 de reclame toată ziua. În urmă cu două săptămâni, înainte de protestele de stradă, postul de știri din grupul Intact avea pe post aproape 500 de reclame pe parcursul unei zile.
Scăderea este puternică și la România TV. Canalul lui Sebastian Ghiță a numărat, ieri, până în 300 de reclame, incluzând aici spoturi ale unor companii deținute sau controlate de Sebastian Ghiță, precum Winmasters. Acum două săptămâni, pe România TV erau, într-o singură zi, peste 500 de spoturi publicitare.
Situația vine ca urmare a modului în care posturile România TV și Antena 3 au abordat protestele de stradă, cu interpretări distorsionate ale evenimentelor - protestele sunt o „tentativă de lovitură de stat”, spații largi acordate liderilor PSD și celor cu păreri împotriva manifestațiilor, atitudini părtinitoare ale moderatorilor, burtiere și mesaje care vorbeau de „dezbinare”, „război” sau vina președintelui Klaus Iohannis.
Conform Paginademedia.ro, România TV s-a remarcat prin atitudinea vehementă împotriva manifestațiilor anti-ordonanță, prin ipoteze aruncate fără susținere - manifestanți plătiți, multinaționalele vinovate și prin burtierele tendențioase.