În jur de 1300 de români şi-au schimbat furnizorul de electricitate în ultimul an, ca să plătească tarife mai mici. Iar economiile pot ajunge până la 60 de lei pe an.
„Cu un 3, 4, chiar 5% maximum, se poate găsi”, spune Ion Lungu, președintele Asociației Furnizorilor de Energie Electrică din România.
La negocierea contractului, consumatorul trebuie să ia în calcul nu doar preţul, ci şi durata contractului, clauzele de reziliere şi condiţiile prevăzute de acesta.
„Atenţie! Puteţi primi un preţ foarte mic al energiei electrice. Puteţi avea o facturare de-a lungul unui an la preţul stabilit de OPCOM, transparent, iar la finalul anului să vă treziţi cu o regularizare în tranşe egale la preţul de coş al furnizorului”, avertizează Cristina Micu, analist al pieței de energie.
Totuşi, alegerea unui alt furnizor poate însemna nu doar un preţ mai mic, dar şi servicii suplimentare sau de mai bună calitate. Mai puţine pene de curent, o tensiune constantă în reţea şi consultanţă pentru un consum eficient.
„Întâi trebuie să îţi găseşti un nou furnizor şi să agreezi cu el o nouă ofertă şi să-i spui că începând cu data de... eu cumpăr energie electrică de la tine. După care îl notifici pe cel vechi că încetezi relaţiile contractuale cu el”, explică vicepreședintele AFEER (Asociația Furnizorilor de Energie Electrică din România), Corina Popescu.
Schimbarea furnizorului nu implică nici un cost pentru consumatorul final, iar trecerea se realizează în maxim 21 de zile după ce vechiul furnizor a fost notificat.
În prezent, românii au în general contracte cu ENEL, Electrica, E.ON şi CEZ, însă lista din care îşi pot alege un alt furnizor cuprinde 82 de firme.