Salvarea celor care au probleme cu băncile

Data actualizării: Data publicării:
csalb banci
Foto: Digi24

Tot mai mulţi români care au probleme cu banca reuşesc să le rezolve fără să ajungă în instanţă. Fie ca vorbim de credite neplătite ori imposibilitate de plată, persoanele fizice caută salvarea prin terţi. În cazul acesta, prin Centrul de soluţionare alternativă a litigiilor din domeniul bancar. Este gratuit şi rapid, spun specialiştii.

Ana-Maria Tuică, jurnalist Digi24: 1.018 cereri au fost depuse, anul acesta, la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar. 28, în doar trei zile! Din cele peste 1.000 de solicitări, 445 sunt dosare formate, 131 de cereri sunt încă în analiză la bănci, iar 71 au fost rezolvate pe cale amiabilă, adică banca şi consumatorul s-au înţeles după sesizarea CSALB.

90 la sută dintre cererile depuse până acum au fost rezolvate în favoarea clienţilor.

E interesant că s-a înfiinţat acest centru ca să apere populaţia. Băncile sunt puţin cam... comisioane mari, măresc mereu ratele, dobânzile”, spune un bărbat.

E un lucru bun. Dacă aş avea o problemă, probabil că aş apela la aşa ceva”, adaugă un altul.

Primul pas pe care trebuie să îl facă cei care nu-şi mai pot plăti ratele este să trimită o cerere, prin poştă sau pe mail.

Într-o perioadă care e cuprinsă între o zi şi aproximativ 80 de zile, se emite de către conciliator o propunere. Acea propunere, după o perioadă de încă două săptămâni, se transformă într-o hotărâre”, explică Alexandru Paunescu, directorul CSALB.

Orice persoană care are un contract cu o bancă se poate adresa, gratuit, centrului. Şi poate evita un proces de durată.

Cererile vin din toate categoriile sociale. Sunt si persoane care au o situatie materială mai bună, însă clauzele contractuale, aşa cum au fost ele negociate anterior, la momentul semnării contractului şi în cursul derulării...au sesizat anumite clauze, taxe, comisioane care au fost percepute în plus, spune Dragoş Gheorge, conciliator CSALB.

Anca Bidian, broker de credite: Nu întotdeauna, ceea ce vrem din postura de client...dacă ceva nu-mi convine într-un contract, nu înseamnă automat că clauza e ilegală și, de multe ori, apar conflicte artificiale din acest motiv.

Principala problemă reclamată este legată de comisioanele mari practicate de instituţiile bancare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri