Cei de la Millward Brown au urmărit cele mai recente campanii promoționale organizate de magazinele de pe internet și s-au uitat cât de jos ajung prețurile în comparație cu magazinele convenționale. Parfumurile au avut parte de cele mai mari reduceri, 43% comparativ cu prețurile din magazinele fizice de cosmetice.
Reduceri mari au avut și cărțile vândute pe internet, ale căror prețuri au fost cu 27% mai mici decât cele din librării.
De multe ori, ofertele speciale prezentate de edituri pe site-urile proprii sau pe cele ale unor magazine online nu se văd și în rafturile librăriilor, care preferă să țină ridicat prețul anumitor volume.
Însă atunci când aud de reduceri pe internet, mulți cumpărători se gândesc la electronice și electrocasnice. Pe acest segment, cele mai mari reduceri comparativ au fost, recent, la cuptoarele cu microunde care puteau fi cumpărate din magazinele online la un preț cu 18% mai mic decât în magazinele convenționale.
Au fost urmate de telefoane, laptopuri și tablete, care au avut reduceri cuprinse între 14 și 16% față de prețurile din magazine.
Cele mai mici diferențe de preț între produsele de pe internet și cele din magazinele tradiționale, de până în 4%, au fost înregistrate la hrana pentru animale, aparatele foto și frigidere.
Studiul realizat de Millward Brown a fost practic o fotografie a pieței într-o anumită perioadă de timp. Iar unele produse aflate la promoție pe internet au fost comparate cu produsele identice care nu erau supuse niciunei oferte speciale în magazinele fizice. Așa că magazinele tradiționale pot spune că diferențele între prețuri sunt mai mici atunci când în rafturi sunt reduceri aproape la fel de mari ca pe internet.
Totuși, alta poate fi utilitatea acestui studiu. Arată în ce măsură ofertele de pe internet sunt reale. Iar diferențele mari de preț arată că magazinele online par să fi renunțat la practica de scumpire a produselor înaintea unor campanii de reduceri, doar pentru a avea de unde să taie din preț.