Sute de mii de oameni trec pragul metroului în fiecare zi, însă puţini ştiu ce se întâmplă noaptea în subteran. Zeci de echipe de mecanici lucrează in condiţii grele, pentru a pregăti trenurile pentru o nouă zi. O singură greşeală a lor poate bloca circulaţia pentru întreaga zi.
Tura de muncă a mecanicilor începe la ora 23.00, după plecarea ultimei curse. În orele de muncă, nu îşi permit greşeli. Silviu Concea este maistru la tuneluri de 23 de ani şi, de-a lungul timpului, a avut situaţii greu de gestionat.
„Acum trei săptămâni am avut o infiltratie puternică în zona Piaţa Victoriei 2, Gara de Nord 1, pe firul 1, la kilometrul zero plus 950, unde deviaţia era atât de puternică încât siguranţa circulaţiei era perturbată. În termen de 3 ore, am stopat infiltraţia respectivă, am dirijat apa şi dimineaţa, la ora 5, când toţi călătorii trebuiau să ajungă la serviciu, noi am dat drumul la trenurile de circulaţie”, spune Silviu Concea.
„Din totalul de 3.000 de angajaţi, aproximativ 500 lucrează în serviciul de noapte. Agitaţia este cu atât mai mare aici în subteran atunci cand apare o urgență ce trebuie remediată până a doua zi”, relatează Andreea Milea, reporter Digi24.
De exemplu, azi-noapte, drezina i-a dus pe mecanici până la staţia Tineretului, acolo unde şina avea probleme.
15 oameni au intervenit pentru a schimba rapid stâlpii care susţin şinele de tren.
„Oamenii lucrează contracronometru, pentru că la ora 4 trebuie să se faca probe și după circulă primul tren de călători”, spune Marcel Huzum, maistru coordonator de noapte.
În fiecare noapte, 15 echipe lucrează în mai multe staţii pentru a remedia problemele până la plecarea primului tren.