Nicio entitate care prestează un serviciu public nu mai are voie din 1 iulie să ceară copii după acte emise de statul român sau dosar cu șină, a declarat ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja. El a spus că din luna mai va fi disponibilă o nouă aplicaţie pentru identitatea digitală.
“Sunt două legi. Legea Tuţă de acum un an şi legea nouă pe 2023, legea mea, împreună cu George Tuţă şi alţi câţiva colegi prin care noi am interzis copiile după acte oficiale.
Prima lege le-a interzis doar la nivel central şi, în mod normal, acum agenţii, ministere de nivel naţional, central nu au voie să ceară copii după acte.
Legea iniţiată de mine le-a extins la toate nivelurile: nivelul local, nivelul companiilor de utilităţi, universităţi. Orice entitate care prestează un serviciu public, din 1 iulie, că acesta este termenul de implementare, nu are voie să ceară copii după acte emise de statul român, nu are voie să ne trimită la xerox-uri din incintă şi, de asemenea, nu are voie să solicite dosar cu şină sau produse de papetărie”, a explicat Sebastian Burduja la Prima News.
“În orizontul 2026, în care noi avem de implementat cloudul guvernamental şi Platforma Naţională de Interoperabilitate, prin care toate aceste instituţii vor putea comunica între ele, da, aceste informaţii vor fi la câteva clickuri distanţă, accesibile în baza unor protocoale între aceste instituţii, între o primărie şi Ministerul Afacerilor Interne sau între Registrul Auto Român şi ANAF şi aşa mai departe. Până atunci, sigur că legea noastră se aplică şi cel puţin nu ni se vor mai cere copii după acte. Adică vom prezenta originalele şi funcţionarul din spatele ghişeului va face aceste copii”, a spus ministrul Digitalizării.
El a anunţat că din luna mai va fi disponibilă o nouă aplicaţie pentru identitatea digitală.
“Mai rezolvăm un lucru la nivelul lunii mai, în acest an identitatea digitală. Din luna mai vom avea o aplicaţie nouă eRO-ID care va însemna că vom face o poză la cartea de identitate, ne vom face nouă o poză, vom face un video cu noi şi împrejurimile, să nu fie un deep-fake, să nu fim constrânşi. Un funcţionar de la Autoritatea pentru Digitalizarea României ne va valida aceste trei elemente şi ne va emite un utilizator şi o parolă, fără să mai trebuiască să mergem la ghişeu pentru a primi aceste credenţiale”, a explicat Sebastian Burduja.
Editor : G.M.