Bucureştiul ar putea scăpa de ambuteiaje 

Data publicării:
bucuresti capitala trafic circulatie auto 5793590-Mediafax Foto-Octav Ganea

Paradoxal, una dintre soluţiile care ar duce la eliberarea traficului din Bucureşti o găsim la intrarea în Capitală, aici unde se află primele staţii de metrou. Dacă în aceste zone s-ar afla parcări întinse, cu siguranţă mulţi dintre şoferii din exterior ar putea să-şi lase maşinile în aceste zone, iar drumul spre centru ar putea să-l continue cu metroul.

Realizarea unor astfel de parcări ar fi însă în zadar, spun activiştii de mediu, dacă transportul public terestru nu devine mai eficient şi nu i se acordă, prin codul rutier, prioritate în trafic.

Vedem multe bulevarde unde oamenii, săracii, stau în autobuz, agăţaţi într-un picior la aceeaşi coadă la stop cu maşinile. În Londra, la stop se văd mult mai multe autobuze decât maşini, asta pentru că oamenii folosesc transportul public cu plăcere. Pentru că funcţionează la ore fixe, se poate ajunge în termen rezonabil oriunde în acel oraş”, a spus Costel Popa, director ONG de mediu.

Iar odată ce transportul public devine ireproşabil, autorităţile ar putea suprataxa, de asemenea, maşinile care ajung în zona centrală. La fel cum se întâmplă în Occident.

În general oraşele europene au parcări special amenajate. Aceste parcări sunt la preţuri destul de mari, pleacă de undeva de la 2 euro şi jumătate pe oră şi ajung în Londra şi la patru lire pe oră tocmai pentru a descuraja. În schimb reţeaua de metrou şi reţeaua de transport în comun sunt foarte bine puse la punct şi cetățeanul nu are ce să reproşeze”, a spus Dan Trifu.

Activiştii de mediu recunosc că măsurile care restricţionează folosirea maşinilor personale în oraşe a fost primită prost, iniţial, de public şi în Occident. Schimbările care ar face din Bucureşsti un oraș mai puțin poluat și cu un trafic mai prietenos nu vin ieftin. Activiștii de mediu spun însă că rezultatele ar justifica efortul financiar, pe care, de altfel, Bucureștiul și-l poate permite. 

În jur de 500 de milioane de euro, un preţ pe care Bucureştiul şi-l permite. Cele şapte primării împreună au un buget de aproape 2 miliarde de euro deci într-un mandat de patru ani vorbim de peste șapte miliarde de euro”, a spus Nicușor Dan.

Deocamdată, Bucureștiul este una din cele mai poluate capitale din Uniunea Europeană, iar principalul factor de poluare este tocmai traficul aglomerat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ce a pățit o badantă din Italia după ce a pus mâna pe o moștenire de 317.000 de euro. A forțat bătrâna să...
Digi FM
Cum arată Bryan Adams în 2024, la 65 de ani. La 16 ani s-a lăsat de școală pentru muzică
Pro FM
Selena Gomez reacționează după noile critici legate de silueta sa: Nu-mi pasă că nu sunt subțire băț
Film Now
Jennifer Lopez, în cei mai scurți pantaloni din garderobă și cizme până la genunchi, la proiecția noului film...
Adevarul
Caz bizar în Ilfov: O țeavă de gaz blochează poarta unei case. Avocat Cuculis: „Ieșirea din curte se face pe...
Newsweek
Se votează o nouă creștere de pensie și o nouă formulă de recalculare. NU mai contează anii munciți!
Digi FM
Un român, văduv și tatăl a doi copii, mort în inundațiile din Spania. Fratele lui i-a găsit trupul fără...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Un hamster a „evadat” dintr-o școală, într-un balon de plastic. Imaginile, desprinse parcă dintr-un film...
Film Now
Motivul pentru care Al Pacino și-a donat toți bani câștigați din filmul „Cruising”: „Nu am vrut să am asta pe...
UTV
Margot Robbie si Tom Ackerley au devenit parinti pentru prima oara. Actrita a nascut un baietel perfect...