Bucureştiul ar putea scăpa de ambuteiaje 

Data publicării:
bucuresti capitala trafic circulatie auto 5793590-Mediafax Foto-Octav Ganea

Paradoxal, una dintre soluţiile care ar duce la eliberarea traficului din Bucureşti o găsim la intrarea în Capitală, aici unde se află primele staţii de metrou. Dacă în aceste zone s-ar afla parcări întinse, cu siguranţă mulţi dintre şoferii din exterior ar putea să-şi lase maşinile în aceste zone, iar drumul spre centru ar putea să-l continue cu metroul.

Realizarea unor astfel de parcări ar fi însă în zadar, spun activiştii de mediu, dacă transportul public terestru nu devine mai eficient şi nu i se acordă, prin codul rutier, prioritate în trafic.

Vedem multe bulevarde unde oamenii, săracii, stau în autobuz, agăţaţi într-un picior la aceeaşi coadă la stop cu maşinile. În Londra, la stop se văd mult mai multe autobuze decât maşini, asta pentru că oamenii folosesc transportul public cu plăcere. Pentru că funcţionează la ore fixe, se poate ajunge în termen rezonabil oriunde în acel oraş”, a spus Costel Popa, director ONG de mediu.

Iar odată ce transportul public devine ireproşabil, autorităţile ar putea suprataxa, de asemenea, maşinile care ajung în zona centrală. La fel cum se întâmplă în Occident.

În general oraşele europene au parcări special amenajate. Aceste parcări sunt la preţuri destul de mari, pleacă de undeva de la 2 euro şi jumătate pe oră şi ajung în Londra şi la patru lire pe oră tocmai pentru a descuraja. În schimb reţeaua de metrou şi reţeaua de transport în comun sunt foarte bine puse la punct şi cetățeanul nu are ce să reproşeze”, a spus Dan Trifu.

Activiştii de mediu recunosc că măsurile care restricţionează folosirea maşinilor personale în oraşe a fost primită prost, iniţial, de public şi în Occident. Schimbările care ar face din Bucureşsti un oraș mai puțin poluat și cu un trafic mai prietenos nu vin ieftin. Activiștii de mediu spun însă că rezultatele ar justifica efortul financiar, pe care, de altfel, Bucureștiul și-l poate permite. 

În jur de 500 de milioane de euro, un preţ pe care Bucureştiul şi-l permite. Cele şapte primării împreună au un buget de aproape 2 miliarde de euro deci într-un mandat de patru ani vorbim de peste șapte miliarde de euro”, a spus Nicușor Dan.

Deocamdată, Bucureștiul este una din cele mai poluate capitale din Uniunea Europeană, iar principalul factor de poluare este tocmai traficul aglomerat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum se conduce corect o mașină diesel. Turația ideală pentru a proteja motorul și transmisia
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Imagini document cu prima apariție a lui Gabriel Cotabiță la televiziune. Cântă cu Redivivus pe străzile unui...
Newsweek
Cine e Călin Georgescu care vrea alianță cu Rusia? Tovarăș cu Iliescu, membru într-un Club „secret”
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Hugh Grant, mărturisiri neașteptate despre personajul său din „Notting Hill”. Starul face dezvăluiri inedite...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”