Aproximativ 84% dintre români nu au încredere în cei din jurul lor și consideră că este mai bine să fii prudent, iar 66% consideră că în România oamenii sunt liberi să spună ce gândesc fără să le fie frică de consecințe, potrivit Barometrului de Consum Cultural pe 2018.
La împlinirea a 30 de ani de la căderea regimului comunist, studiul prezintă câteva rezultate interesante cu privire la cât de liberi se simt românii. Astfel, 84% dintre cei intervievați nu au încredere în cei din jurul lor și consideră că este mai bine să fii prudent și doar 66% consideră că în România oamenii sunt liberi să spună ce gândesc fără să le fie frică de consecințe, în timp ce 17% sunt împotriva acestei afirmații.
Dintre cei care nu consideră că sunt liberi să spună ce gândesc, 26% trăiesc în regiunea de Vest, iar 24%, în Nord-Est.
Ce înseamnă să fii un adevărat român?
Însă ce înseamnă să fii un adevărat român? 94% dintre cei intervievați consideră că, pentru a fi un adevărat român, este important și foarte important să respecți legile și instituțiile României, 88%, să te fi născut în România, iar 72% consideră că un adevărat român este creștin ortodox.
De asemenea, 80% dintre cei intervievați preferă să fie cetățeni români și nu ai altei țări.
Studiul Barometrul de consum cultural 2018. Dinamica sectorului cultural în anul Centenarului Marii Uniri se bazează pe un sondaj de opinie realizat de operatorul Institutul Român pentru Evaluare și Strategie în perioada 1 septembrie - 5 octombrie 2018, pe un eșantion național de 1.200 de persoane cu vârste de 18 ani și peste, printr-o metodă CAPI (interviuri față în față). Marja teoretică de eroare la nivelul eșantionului a fost de +/-2,8% la un nivel de încredere de 95%.
Publicația "Barometrul de Consum Cultural 2018. O retrospectivă a anului centenar", lansată de Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC), la Conferința Națională a Managerilor Culturali (CNMC), se concentrează pe analiza tendințelor și a practicilor culturale înainte și după contextul sărbătoririi Centenarului Marii Uniri și pe reliefarea relației indisolubile între cultură și educație. "Barometrul de Consum Cultural" este cel mai amplu studiu la nivel național, care măsoară practicile, preferințele și tendințele consumatorilor de cultură din România, potrivit autorilor.
Conferința Națională a Managerilor Culturali este cel mai important eveniment-dezbatere desfășurat de Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, organizat anual începând cu anul 2014 ca platformă de dialog, care a devenit o bună și tradițională ocazie de întâlnire și de schimburi de bune practici pentru managerii din instituțiile publice de cultură, specialiștii în management cultural și reprezentanții autorităților.
Cea de-a VI-a ediție a Conferinței de anul acesta, cu tema "Formare și reformare în cultura publică", s-a desfășurat în perioada 26 - 27 octombrie, în Aula Ministerului Culturii și Identității Naționale.
Barometrul se găsește și pe culturadata.ro.