Bănescu, despre câștigătorul Eurovision: „Victoria lui Nimeni. Codul unei uși desenate pe zid, destinația oricărei sminteli ideologice”

Data actualizării: Data publicării:
vasile bănescu portret
Vasile Bănescu, purtător de cuvânt al Patriarhiei Române. Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, spune despre victoria cântărețului Nemo la Eurovision 2024 că este „una zdrobitoare asupra firescului, una insultătoare la adresa Muzicii, una exterminatoare a bunei-cuviințe și bunului-simț”. El susține că numele de Nemo, care face referire la termenul cu origine greacă însemnând și „nimeni”, este „foarte expresiv în context”. „«Codul» unei uși desenate pe un zid. Destinația oricărei sminteli ideologice”, a mai scris reprezentantul Patriarhiei.

„Victoria lui Nimeni (Nemo),

… una zdrobitoare asupra firescului, una insultătoare la adresa Muzicii, una exterminatoare a bunei-cuviințe și bunului-simț, toate caricaturizate și evacuate din mentalul colectiv al masei isteric (tele)spectatoare.

O masă în stare de ebrietate ideologică din care cultura reală, elementarele repere morale și însuși Sensul au fost izgonite de activismul șleampăt care huiduie realitatea, siluiește arta, face țăndări ierarhiile și cântă ridicol prohodul planetei căreia i-a crescut temporar temperatura, un simptom manifestat recurent în istoria ei cosmică.

Nemo/ Nimeni. Nu întâmplător, ci foarte expresiv în context.

«Codul» unei uși desenate pe un zid. Destinația oricărei sminteli ideologice.

Un imn chinuit înălțat non-binarității, fluidizării aberante a datului ontologic al sexualității masculine și feminine, lichidării distincțiilor dintre chipurile binelui & răului și a distincției dintre Adevăr și minciuna numită deconstructivist «post-adevăr», dincolo de care începe nu vreo superioară libertate, ci curtea strâmtă a sordidului.

Relativizarea a tot ce ne onorează ca ființe raționale și ne salvează ca oameni failibili, dar unici ca persoane create pentru a trăi o veșnicie spre care trecem prin episodul morții. Nu doar o meschină viață în care să o facem lată, prostindu-ne în fel și chip.

Actualitatea permanentă a uneia dintre cele mai profunde cărți despre cel care truchează realitatea și malformează grotesc ordinea naturală - «Partea Diavolului», a lui Denis de Rougemont:

Răul secolului (și al acestui secol) - depersonalizarea/ masificarea.

«Marea strategie a Diavolului în timpurile noastre nu se mai sinchiseşte de individ, pentru că acesta a dispărut, ci de mase. Diavolul lucrează en gros.

Kierkegaard a înţeles mai bine decât oricine şi înaintea tuturor principiul diabolic care creează masele:

fuga de propria persoană, dorința de a nu mai fi răspunzător, deci vinovat, şi de a deveni deodată participant la puterea divinizată a Anonimului.

Or, Anonimul are multe şanse de a fi cel căruia îi place să spună:

Eu sunt Nimeni...

Mulţimea este locul de întâlnire al oamenilor care fug de ei înşişi, de ei şi de vocaţiile lor.»”, arată mesajul purtătorului de cuvânt al Patriarhiei Române, transmis pe Facebook.

Eurovision 2024, ediţia 68, organizată la Malmo, a fost câştigată de Elveţia, prin cântărețul Nemo, în vârstă de 24 de ani, cu melodia „The Code”.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri