Autostrada Bucureşti-Constanţa arată ca un drum de ţară. Gropile în asfalt se întind pe zeci de kilometri, iar reparaţiile făcute au durat doar câteva zile. Problema pare să se repete la nesfârşit, în condiţiile în care anul trecut, în aceeaşi perioadă, şoseaua de viteză arăta la fel. Deşi autorităţile spuneau că se va lucra şi noaptea la reparaţia autostrăzii, nicio echipă de muncitori nu repara drumul care devine un pericol pentru şoferi.
Aşa arată autostrada spre mare: plină de gropi sau cârpită cu bitum care deja a cedat sub roţile maşinilor.
Cei mai afectaţi sunt primii 35 de kilometri, între Bucureşti şi Fundulea. Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a spus că autostrada intră în reparaţii până la sfârşitul lunii aprilie, pentru a fi gata pentru vacanţa de 1 mai.
În 2016, între kilometrul 65 şi kilometrul 100, autorităţile au făcut reparaţii capitale. Au frezat 10 centimetri din asfalt şi l-au înlocuit cu un strat nou. Iată cum arată acum aceeaşi porţiune de drum. Nici muncitorii care lucrau anul trecut în acest loc nu ne făceau să sperăm în minuni.
-Ce puneţi acum este provizoriu sau definitiv?
-Nu ştiu! Astea-s reparaţiile!
-Acum se lucrează sau nu se mai lucrează?
-Se lucrează!
-Păi văd că staţi, nu lucraţi!
-Dar dumneavoastră staţi sau lucraţi acum?
-Eu lucrez!
-Şi eu stau şi păzesc indicatoarele!
Acum, nici măcar muncitori care să păzească indicatoarele nu erau pe autostradă. Deşi autorităţile au promis că lucrările de asfaltare se vor desfăşura zi şi noapte, inclusiv în weekend, un singur utilaj abandonat am găsit pe cele două sensuri de mers, în primii 110 kilometri. Pentru întreţinerea infrastructurii rutiere s-au alocat, în acest an, doar 290 de milioane de lei, cu peste 50% mai puţini bani decât în 2016.