„Am pornit motorul, trebuie să plec în cursă și îmi arată nivel de ulei scăzut. Se bagă ulei ars la mașini! Lipsă ABS/ASR. Asta înseamnă că în momentul în care este umed pe jos nu mai lucrează ABS-ul și ASR-ul și poți să faci un accident”, spune un șofer.
Lista problemelor acestui autobuz, care face curse zi de zi, e şi mai lungă, dacă întrebăm de condiţiile pentru pasageri.
Șoferii susţin că sunt nevoiţi să accepte să plece în cursă, pentru că altfel nu şi-ar primi leafa. Dar riscurile pe care și le asumă sunt tot mai multe.
„Pe linia 422 a zburat o roată de la un autobuz. Roata s-a desprins de autobuz, a luat-o înaintea autobuzului și s-a oprit într-o poartă”, spune Dragoș Iorga, reprezentant al Sindicatului șoferilor din RATB.
„Siguranța călătorilor nu mai există. În ultimii doi ani de zile lucrurile s-au agravat foarte tare”, spune și Valeriu Ciobănescu, președintele Sindicatului șoferilor din RATB.
O dovadă în acest sens este o filmare de amator, în care se vede cum un portar se „ocupă” de probleme tehnice în atelierul autobazei.
În replică, oficialii RATB susţin că lucrurile stau exact invers.
„Toate mijloacele de transport care sunt în circulaţie corespund din punct de vedere tehnic şi al siguranţei circulaţiei. Au reviziile tehnice efectuate la zi și nu prezintă un pericol pentru siguranţa circulaţiei”, spune Constantin Tobescu, purtător de cuvânt al RATB.
Parcul RATB este format din 1.000 de autobuze, din care 200 aşteaptă să fie reparate.