Semafoarele inteligente folosesc o antenă şi un receptor care primesc informaţii de la o serie de senzori montaţi sub asfalt, din 50 în 50 de metri. În funcţie de câte maşini trec peste senzori, semaforul poate prelungi culoarea verde, astfel încât să nu se creeze cozi.
Dacă sistemul ar fi perfect funcţional atunci operatorii din Centrul de Control ar trebui să aibă imagini în timp real din peste 170 de intersecţii din Capitală. Din cauza unor defecţiuni, însă, sistemul funcţionează în prezent în doar 109 intersecţii.
Problemele din traficul bucureştean s-au agravat toamna trecută, din cauza unor cabluri de date subterane secţionate. Aşa că, în ciuda unei investiţii de 20 de milioane de euro, şoferii din Capitală continuă să aibă parte de un trafic care le pune nervii la grea încercare.
De reparaţii se ocupă firma UTI, printr-un contract-cadru de 7 milioane de euro, valabil până în 2018. Compania susţine că aşteaptă de şase luni ca primăria generală să ceară remedierea problemei.
Primăria Capitalei a semnat cu foarte mare întârziere contractele subsecvente şi încă nu a dat comenzi de reparaţii. Aşteptăm acest lucru din octombrie 2015, se arată într-un comunicat UTI.
De fapt, în timp ce UTI a cerut plata pentru o supraveghere non stop a sistemului, primăria a vrut să plătească doar atunci când apar defecţiuni.
„În următoarele două săptămâni o să se finalizeze partea de documentaţie, o să se încheie aceste contracte, urmând ca până la sfârşitul acestei luni să înceapă lucrările de reparaţii,” spune Alexandru Ichim, purtătorul de cuvânt al Primăriei Capitalei.
Primăria promite că semafoarele inteligente vor funcţiona din nou înainte de venirea verii.