Aproape 150.000 de români au căutat în luna octombrie un loc de muncă pe o platformă de recrutare online, cele mai frecvente cuvinte cheie folosite de aceştia fiind „şofer”, „inginer”, „contabil”, „manager”, „asistent medical” sau „consilier juridic”, potrivit, Agerpres.
„Agent vânzări” şi „asistent vânzări” au fost alte două expresii cheie care au înregistrat mii de căutări în ultima lună. De asemenea, „remote”, „part time” şi „internship” au suscitat un interes crescut în rândul candidaţilor, reflectând noul mod de lucru pe piaţa muncii. Acestea sunt, totodată, şi strâns legate de numărul din ce în ce mai mare de tineri care vor să se angajeze.
„Aceste căutări exprimă foarte bine ce se întâmplă în piaţă şi care sunt categoriile de candidaţi care fie au rămas fără job în ultima perioadă, fie nu mai sunt mulţumiţi de jobul actual”, a spus Bogdan Badea, CEO al platformei de recrutare.
Atunci când au efectuat căutări în funcţie de industriile în care ar vrea să lucreze, candidaţii au pus pe primul loc vânzările, urmate de call-center-e, marketing, resurse umane, contabilitate şi IT.
Căutările candidaţilor oglindesc oferta disponibilă în piaţă, în condiţiile în care în luna octombrie cele mai multe joburi noi au fost postate pentru domeniile transport/distribuţie, vânzări, administrativ/logistică şi relaţii clienţi/call center.
Editor : R.K.