Dacă e vorba de specialişti în IT, angajatorii caută pe reţeaua LinkedIn, acolo unde pot intra în legătură cu potenţiali candidaţi care au afişate CV-uri, exemple de proiecte, dar şi recomandări.
„A venit primul e-mail şi de acolo au tot început să vină. Am fost invitat la interviuri, la unele m-am dus, la altele nu, inclusiv am obţinut un job prin recrutare de pe LinkedIn, cel actual”, spune Mihai Băboi, angajat la o firmă de IT.
Pe Andrei Pintică, Twitter-ul l-a ajutat să-şi găsească de lucru.
„Am dat un tweet: îmi caut un loc de muncă şi am dat un link cu profilul meu pe LinkedIn. M-am angajat de la acel tweet și am stat vreo şase luni la firma respectivă”, povestește Andrei Pintică, angajat la o firmă de IT.
Angajatorii caută potenţiali candidaţi nu numai pe LinkedIn şi Twitter, ci şi pe Facebook.
Pe această platformă de socializare, cei mai activi sunt tinerii, care de multe ori nu au experienţă de lucru. Centrele de call-center, în special, folosesc Facebook-ul pentru a face angajări.
O astfel de firmă vrea să angajeze 300 de tineri printr-o selecţie făcută direct pe pagina sa de Facebook, unde candidaţii îşi pot depune CV-urile şi pot adresa întrebări.
Specialiştii avertizează însă că cei care se folosesc de Facebook pentru a-şi găsi un job trebuie să fie foarte atenţi la informaţiile pe care le dezvăluie pe paginile personale. Angajatorii vor fi tentaţi să afle mai multe detalii despre candidat.
„Să vadă cum te comporţi în societate, să vadă ce poze ai. Da, e un lucru care poate fi luat în calcul în momentul în care te cheamă la interviu”, spune Andreea Marinescu, asistent manager.
„Foarte mulţi nu-şi dau seama că un potenţial angajator imediat va vedea care este trecutul lor, cum se prezintă ei în mod public. Reputaţia este cea care se transferă către companie odată ce devenim angajaţi”, spune Irina Arsene, specialistă în resurse umane.
Facebook-ul este de departe cea mai folosită reţea de socializare din România, cu 7,8 milioane de conturi deschise. LinkedIn numără aproape 1,6 milioane de conturi româneşti, iar Twitter-ul are sub 300.000.