Mihaela Cernat a revenit în România după mai bine de 12 ani de stat în Italia. Are un băieţel de opt ani, pe care l-a înscris deja la un centru înfiinţat la Focşani. Speră că acolo copilul să fie ajutat ajutat să treacă mai uşor peste diferenţele sociale şi de educaţie dintre România şi Italia.
„Am considerat că e un lucru foarte bun pentru copil, pentru psihicul lui. Copilul meu este emotiv şi am considerat că are nevoie de un pic mai mult ajutor”, spune Mihaela Cernat.
În cele trei centre din Focşani, Adjud şi Mărăşeşti sunt încrişi 350 de copii care primesc consiliere psiho-pedagogică.
„Un copil care este născut într-o ţară străină, care a studiat acolo, are dificultăţi de la a scrie, a vorbi şi a citi corect în limba română până la diferenţe care apar la nivel cultural, social, ce obiceiuri, ce tradiţii avem”, spune Liliana Mihai, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, Vrancea.
„La început au fost reticenţi. Unii nici nu voiau să audă de ţara unde au fost pentru că se simţeau acolo marginalizaţi şi râdeau ceilalţi copii de ei”, spune Cristina Nedelcu, profesor psiho-pedagog.
Potrivit datelor oficiale, în judeţul Vrancea, în ultimii trei ani aproape 1.000 de copii s-au întors din străinătate împreună cu părinţii. Proiectul din Vrancea este cel mai mare de acest gen din ţară.