Aeroportul Henri Coandă rămâne mic şi cine pleacă în vacanţă cu avionul nu scapă de cozi. Numărul de pasageri a crescut anul trecut cu aproape un sfert şi acum depăşeşte de două ori maximum proiectat. Şi într-un terminal aproape sufocat, liniile aeriene low-cost introduc încă şapte rute noi.
Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a avut anul trecut aproape 11 milioane de pasageri, una dintre cele mai spectaculoase creşteri din Europa. 90 la sută dintre călători au fost într-o cursă internaţională. Asta înseamnă că cine pleacă în străinătate vara, când sunt şi mai multe zboruri, trebuie să se aştepte la aglomeraţie mare.
Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al aeroportului: Numărul de pasageri pe orele de vârf a început să se apropie de 3.500 chiar 4.000 de pasageri la un moment dat, aeroportul fiind proiectat pentru un număr de 2.400 de pasageri.
Ca să nu pierdeţi avionul, ar fi bine să luaţi măsuri de precauţie.
Miruna Mihailovici, reporter Digi24: Cel mai aglomerat interval orar este dimineaţa, între orele 5.00 şi 8.00, atunci când sunt şi cele mai multe curse ale companiilor aeriene low-cost, de aceea este indicat să ajungeţi la aeroport cu 2 ore şi jumătate sau chiar 3 ore înainte de zbor.
Ţineţi cont de faptul că la controlul de securitate s-ar putea să aşteptaţi mai mult din cauza măsurilor suplimentare de siguranţă.
Valentin Iordache: Când totul era ok putea să dureze 2-3 secunde, doar se făcea simpla confruntare între cartea de identitate şi posesor. Acum, se verifică mult mai atent, datele sunt transmise la un server. După scanarea documentului se aşteaptă un răspuns, deci este o durată ceva mai mare, este undeva între 20 de secunde şi poate să ajungă şi la 40 de secunde.
Master planul de transport al României prevede construcția unui nou terminal de pasageri sau extinderea celui existent cu 20.000 de metri pătraţi, lucrări estimate la 52 de milioane de euro.