O variantă ocolitoare, care va înconjura oraşul şi care, prin ieşiri spre cartierele din Cluj-Napoca, va reduce traficul din zona centrală. Aşa arată planul autorităţilor, în domeniul infrastructurii.
Adrian Borda, arhitect, explică: "Jumătatea sudică a inelului urmează să fie construită ca un proiect nou şi poate fi realizat pe termen scurt. Jumătatea nordică e pe trasee existente .Are rolul de a distribui nişte relaţii în oraş ca alternativă la centru pe de altă parte asigură o distribuţie spre teritoriu."
Cel mai important tronson al centurii clujene va face legătura cu Floreşti, cea mai mare comună din judeţ."Anul viitor ori la sfârşitul anului viitor vom avea această variantă terminată" confirmă Horea Şulea, primarul comunei Floreşti.
Lucrările costă peste opt milioane de euro, iar artera este considerată indispensabilă de toţi şoferii care au drum prin zonă.
De asemenea, municipalitatea din Cluj Napoca vrea să închidă circulaţiei auto pe mai multe străzi şi pieţe din centrul oraşului. Szabolcs Guttman, urbanist , detaliază :"Uliţele centrului istoric, adică aici să dispară acele maşini care obstrucţionează atât în trafic cât şi în pietonalizări utilizări mai eficiente. Prin liniştirea traficului de maşini mici dăm nişte benzi pentru traficul transportului în comun".
Toate aceste proiecte ambţioase pentru clujeni ar urma să fie finalizate în următorii zece ani.