Guvernul este gata să plătească nu mai puţin de 5 milioane de euro către oraşul Ploieşti pentru ca 50 de autobuze să treacă de la alimentarea cu motorină la cea cu GPL, gaz petrolier lichefiat. Ceea ce înseamnă 100.000 de euro pentru remotorizarea unui singur autobuz. Sumele apar în textul unei ordonanţe de urgenţă din aprilie, semnată de premierul Victor Ponta.
„Evaluările sunt date de specialişti, nu ştiu care”, spune Iulian Bădescu, primarul din Ploieşti.
În opinia specialiştilor, primăria putea ieşi mai ieftin chiar şi dacă ar fi cumpărat alte autobuze, cu instalaţia GPL din dotare.
„Pentru convertirea unor autobuze cu GPL este un proces tehnologic complex. Varianta a doua ar fi cumpararea de autobuze direct cu GPL”, susţine Silviu Raicea, director al unei companii importatoare de instalaţii GPL.
Remotorizarea celor 50 de autobuze va costa cu un milion de euro mai mult decât tot ce deţine regia din Ploieşti. Mai precis, cele câteva sute de autobuze şi troleibuze ale Ploieştiului, clădirile şi piesele de schimb ale Regiei valorează în jur de patru milioane de euro. Primarului Iulian Bădescu, însă, nu i se pare relevant.
Edilul susţine că a obţinut cele cinci milioane de euro de la Guvern nu graţie prieteniei sale cu premierul Victor Ponta, ci doar fiindcă se luptă să reducă poluarea în Ploieşti. Iar GPL-ul folosit drept combustibil ar reduce poluarea cu circa 40%. Şi, în plus, ar fi şi mai ieftin decât motorina.
Primarul Iulian Bădescu se numără printre edilii cu probleme penale. El a fost audiat de DNA la începutul anului pentru felul în care a virat 1,7 milioane de euro în conturile Asociaţiei Lupii Galbeni prin intermediul căreia este plătită echipa de fotbal Petrolul Ploieşti.