Numărul de solicitări la Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov s-a dublat la sfârșitul lunii octombrie, faţă de sfârșitul lui septembrie, a declarat dr. Alis Grasu, directorul instituției. 100 de angajați ai Serviciului de Ambulanță au avut Covid de la începutul pandemiei, dar șefa instituției susține că îmbolnăvirile nu s-au produs la muncă.
„Am luat de referinţă ultima săptămână de sfârşit de septembrie - început de octombrie şi săptămâna 28 octombrie - 3 noiembrie. Creşterea este semnificativă, s-a dublat aproape numărul de solicitări, adică vorbim de o creştere de 96,69% a numărului de solicitări, în această ultimă săptămână faţă de sfârşit de septembrie - început de octombrie. Creşterea este cu 3.860 de cazuri într-o săptămână. Înseamnă foarte mult. Înseamnă un număr semnificativ de solicitări, de cazuri aflate în aşteptare, înseamnă creşterea timpilor de răspuns pentru acele consultaţii cu testare la domiciliu. Acolo timpul se prelungeşte peste 48 de ore, creşterea a apărut în momentul în care au început testările pentru persoanele care prezentau semne şi simptome, doreau consult şi testare la domiciliu”, a declarat medicul Alis Grasu pentru Agerpres.
Cazuri de Covid în rândul angajaților
Potrivit medicului, în cele 9 luni de pandemie 100 de persoane de la SABIF au fost infectate cu noul coronavirus.
„În cele 9 luni de pandemie vorbim de 100 de persoane care au fost pe rând infectate cu noul coronavirus din rândul personalului de la Ambulanţa Bucureşti-Ilfov. Riscul de îmbolnăvire a crescut pentru că a crescut numărul solicitărilor. Deşi noi creştem măsurile de protecţie şi creştem rigurozitatea modului în care se face dezinfecţia şi protecţia personalului, oamenii se întorc acasă şi cele mai multe cazuri le-am avut nu de la serviciu, ci de acasă, unde nu mai respectă toate regulile de protecţie”, a explicat Alis Grasu.
Se fac angajări la Ambulanță
Ea a spus că au fost scoase 141 de posturi în procedură de ocupare şi s-au ocupat jumătate dintre acestea.
„Reuşim să înscriem în acest moment 66 de echipaje de urgenţă ale SABIF, 30 de maşini de consultaţii şi 12-15 de transport pe tură de zi. Pe tură de noapte, numărul echipajelor este mai mic - 45 de echipaje de urgenţă şi în jur de 10-12 echipaje de consultaţii. A venit în sprijin şi personalul de la Primăria Capitalei, prin ASSMB. Vorbim de 40 de persoane: 20 de asistenţi şi 20 de medici. Ei constituie în jur de 20 de echipaje în fiecare zi. 12 şoferi ambulanţieri, paramedici sunt de la IGSU. Aceştia vin cu maşinile IGSU şi ne ajută să formăm echipaje cu o parte din personalul de la Primăria Capitalei prin ASSMB. (...) Au fost scoase în procedură de ocupare şi cele 141 de posturi, o parte din ele - 105 - primite pe perioada stării de urgenţă şi apoi în continuare până la finalizarea stării de alertă. S-au ocupat jumătate din ele. Continuăm procedura de ocupare tocmai pentru a reuşi să aducem personal în plus”, a mai arătat managerul.
Ea a făcut un îndemn la respectarea regulilor de protecţie.
„Respectaţi toate regulile de protecţie, toate sfaturile care vi se dau în permanenţă, astfel încât să reducem numărul cazurilor de îmbolnăvire! Numai aşa vom putea face faţă acestei situaţii, numai aşa vom ieşi învingători”, a mai spus Alis Grasu.
Editor : B.P.