O nouă boală, cauzată de o bacterie „mâncătoare de carne”, se răspândește în zonele tropicale
Data publicării:
FOTO; Gulliver/ Getty Images
Guvernul australian a anunţat joi că va cheltui 1,5 milioane de dolari australieni (1,14 milioane de dolari americani) pentru combaterea unei bacterii „mâncătoare de carne” care se răspândeşte în statul sudic Victoria, informează DPA.
FOTO; Gulliver/ Getty Images
Cercetătorii nu cunosc încă modul de transmitere al bolii infecţioase cauzate de această bacterie - cunoscută sub denumirea de ulcerul Buruli, scrie Agerpres.
Boala e declanșată de bacteria Mycobacterium ulcerans, care aparține aceleiași familii cu organisme care cauzează lepra și tuberculoza, potrivit World Health Organization.
Infecţia provoacă leziuni severe ale pielii şi ale ţesutului moale şi are efecte devastatoare asupra celor afectaţi, inclusiv dizabilităţi pe termen lung, diformitate, amputări sau chiar deces.
Proiectul va primi o finanţare suplimentară de 1,1 milioane de dolari din partea guvernului statului Victoria şi a două consilii locale.
''Este o boală dureroasă, iar cercetarea este vitală pentru a descoperi cauzele acestei noi probleme de sănătate'', a declarat joi ministrul sănătăţii, Greg Hunt, într-o declaraţie.
''Speranţa mea este ca prin cercetare să poată fi identificată o sursă comună care stă la baza răspândirii acestui tip de bacterii, lucru care va duce la diagnosticarea rapidă, la soluţii de tratament şi la strategii de prevenţie'', a mai precizat oficialul.
În statul Victoria s-au înregistrat 182 de noi cazuri în 2016, 275 în 2017 şi 30, până la acest moment, în 2018, potrivit unui studiu publicat la începutul lunii.
Numărul cazurilor a crescut rapid, infecţia a devenit mai puternică şi a apărut în noi regiuni geografice, sunt concluziile cercetătorilor într-un studiu publicat în Australia Medical Journal.
Oamenii de ştiinţă vorbesc despre ''o epidemie care se agravează'' şi au recunoscut că nu ştiu cum poate fi oprită.
Aproximativ 2.000 de cazuri de ulcer Buruli sunt înregistrate în fiecare an la nivel mondial, fiind întâlnite cel mai des în regiunile tropicale din vestul şi centrul Africii, cu precădere în apropierea apelor stătătoare şi în lunile calde.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.