Ministerul Sănătăţii a suplimentat numărul ambulanţelor în Capitală. Decizia a venit ca urmare a numărului mare de solicitări. Vineri, au fost cu 38% mai multe decât într-o zi obişnuită.
Valentin Popescu, purtătorul de cuvânt al Ministerului Sănătății, a declarat pentru Digi24, legat de cele 16 echipaje în plus: „Serviciul de ambulanță și SMURD lucrează în fiecare zi cu un anumit număr de ambulanțe și personal însă există. Și persoane care pot fi chemate de acasă, așa cum se întâmplă și de sărbători. Există această posibilitate de suplimentare. Toate măsurile vor fi menținute cât e necesar până numărul de solicitări va intra într-o limită normală cu care suntem obișnuiți”.
„Ministerul Sănătăţii şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă informează că au fost luate toate măsurile pentru ca asistenţa medicală de urgenţă prespitalicească în Bucureşti să fie acordată fără sincope în aceste zile în care numărul solicitărilor a crescut semnificativ. Măsurile au fost dispuse atât la Serviciul de Ambulanţă Bucureşti Ilfov cât şi la SMURD. De exemplu, la SABIF numărul solicitărilor a înregistrat vineri, 30 septembrie, o creştere de 36 - 38 la sută.
Dacă în mod normal, în 24 de ore se înregistrează, în medie între 1000 şi 1200 de solicitări, în ultimele 24 de ore au fost înregistrare peste 1.600 de solicitări. Pentru a face faţă numărului de solicitări, la Serviciul de Ambulanţă au lucrat suplimentar în cursul zilei de vineri 8 echipaje de tip B şi C, iar în noaptea de vineri spre sâmbătă au lucrat suplimentar 16 echipaje de tip B şi C. Două echipaje au fost aduse de la Argeş şi unul din Prahova.
SMURD a lucrat, de asemenea, cu echipaje suplimentare pentru a face faţă creşterii numărului de solicitări. Din judeţul Teleorman au fost aduse două echipaje de prim-ajutor, iar la Bucureşti a mai fost operaţionalizat un echipaj. Aceste măsuri vor fi menţinute cât timp este necesar astfel încât asistenţă medicală de urgent acordată populaţiei să nu aibă de suferit.
Pe termen mediu şi lung Ministerul Sănătăţii şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă au în vedere mai multe măsuri, investiţii şi încheierea de parteneriate internaţionale pentru îmbunătăţirea procedurilor de dispecerizare, a trainingului dispecerilor şi a infrastructurii existente”, se arată în comunicat.