Ministrul Sănătăţii: Orice părinte responsabil își vaccinează copiii
Data publicării:
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Ministrul Sănătăţii, Florian Bodog, spune că nu se poate spune că românii sau italienii „exportă rujeolă”. El adaugă că boala se transmite la populaţia care nu este vaccinată şi că „orice părinte responsabil îşi vaccinează copiii”.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
„Probabil că aţi văzut că sunt acuzaţii din diferite state cu privire la epidemia de rujeolă. Eu nu vreau să acuz pe nimeni. Primul caz de rujeolă care a apărut în România a apărut la limita dintre judeţele Cluj şi Bistriţa, la o populaţie nomadă, şi tulpina care s-a identificat este o tulpină care circula în Italia. Deci nu putem să spunem că românii exportă rujeolă sau că italienii exportă rujeolă. Nu. Rujeola este o boală care se transmite la populaţia care nu este vaccinată. Şi ăsta este motivul pentru care şi în Ungaria sunt cazuri de rujeolă şi în Italia...”, a spus ministrul Sănătăţii, vineri, într-o conferinţă de presă susţinută în judeţul Argeş, potrivit News.ro.
Bodog a precizat că vaccinarea este singura metodă de a preveni boala, adăugând că în momentul de faţă nu sunt probleme cu privire la asigurarea vaccinului antrujeolic, iar autorităţile au demarat o nouă procedură care va fi publicată pe SEAP, pentru achiziţionarea de vaccin ROR.
Ministrul a insistat asupra faptului că părinţii ar trebui să-şi vaccineze copiii împotriva rujeolei.
„Orice medic responsabil, orice părinte responsabil îşi vaccinează copiii. Fiecare dintre noi, cei care suntem în această încăpere am fost vaccinaţi şi suntem sănătoşi. În ceea ce priveşte cazurile de îmbolnăvire, sunt, există în literatura de specialitate”, a menţionat Florian Bodog.
În 10 martie, Florian Bodog declara că epidemia de rujeolă „s-a declanşat în România în februarie 2016, la zona de limită între judeţul Cluj şi Bistriţa, la o populaţie nomadă, fiind identificată o tulpină asemănătoare cu tulpina care circula în Italia”.
„La momentul de faţă, epidemia înregistrează un număr de 3.446 de cazuri cu 17 decese, într-un număr de 37 de judeţe. Toate cazurile s-au înregistrat la copii care nu au fost vaccinaţi”, preciza Bodog.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.