Mai multe intervenţii chirurgicale în spitalele ieşene au fost amânate în ultimele zile din cauza crizei de sânge, pe fondul numărului mic de donatori care se prezintă la Centrul Regional de Transfuzii Sanguine (CRTS) din Iaşi.
Foto: Guliver/gettyImages
Reprezentanţii CRTS Iaşi susţin că în ultimele săptămâni vin să doneze sânge în jur de 50 de persoane zilnic, unitatea fiind în imposibilitatea de a satisface cererile spitalelor privind necesarul de sânge utilizat de spitale în cazul intervenţiilor chirurgicale. Din acest motiv, mai multe operaţii care nu reprezintă urgenţe medicale au fost amânate în ultimele zile.
Cele mai mari probleme sunt la grupele de sânge A şi 0, dar şi la grupa B, Rh negativ.
„Numărul donatorilor este mic. În ultima perioadă, media a fost de 50 de persoane zilnic care au donat, insuficient pentru nevoile din spitale. Am fost ajutaţi de colegii din alte centre din zona Moldovei, mai ales că toate cazurile deosebite din judeţele vecine sunt tratate în clinicile din Iaşi”, a declarat medicul Lavinia Scripcaru, director al CRTS Iaşi.
Ea a precizat că, în anii '90, la CRTS veneau şi câte 150-200 de donatori pe zi, în timp ce în prezent vin să doneze sânge mai ales rudele celor care sunt internaţi în spital şi necesită intervenţii chirurgicale.
În urmă cu câteva zile, societatea Antibiotice a organizat o colectă mobilă la sediul companiei, în cadrul căreia au donat sânge zeci de angajaţi.
În cursul zilei de miercuri, o colectă similară a fost organizată la un centru comercial din centrul municipiului.
Conducerea CRTS Iaşi susţine că nu dispune de personal suficient pentru a organiza puncte mobile de colectare a sângelui în judeţ.
„Măcar o echipă mobilă cu un medic şi cu trei asistente să avem, ca să-i putem trimite în teritoriu, să nu paralizăm activitatea aici, în centru”, a declarat Lavinia Scripcaru directorul CRTS Iaşi.
Ea a precizat că a trimis o adresă către Ministerul Sănătăţii, pentru a se aproba suplimentarea personalului, şi că speră într-un răspuns favorabil.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.