Piaţa berii a crescut anul trecut cu 6-7% şi a depăşit 2 miliarde euro, deşi cantitatea de bere consumată de români a stagnat. Românii încep să bea mai puţină bere la PET, spune Asociaţia Berarii României.
Valoarea pieţei româneşti a berii a depăşit 2 miliarde de euro în 2016, în creştere cu 6-7% faţă de anul anterior, în timp ce volumul de bere consumată a crescut nesemnificativ, cu mai puţin de 1%, a declarat miercuri, pentru News.ro, preşedintele Asociaţiei Berarii României, Shachar Shaine, potrivit News.ro.
Datele mai arată că, anul trecut, consumul pe cap de locuitor s-a menţinut la nivelul anului precedent, de 80 de litri.
Însă asociaţia Berarii României a observat o tendinţă de creştere a consumului de bere la sticlă, în detrimentrul consumului de bere la PET.
Potrivit asociaţiei, piaţa berii a adus economiei româneşti o valoare adăugată de 860 milioane euro în 2016.
"Deşi în 2016 importurile au înregistrat o uşoară creştere faţă de anul precedent, de 0,09 milioane de hectolitri, atingând un total de 0,44 milioane de hectolitri, piaţa berii din România continuă să îşi păstreze caracterul naţional, ponderea producţiei locale rămânând la peste 97% din consumul intern", a precizat asociaţia.
Exporturile de bere au înregistrat o uşoară scădere în 2016, cu 0,08 milioane hl, la 0,42 milioane hl.
În 2016, membrii asociaţiei au investit în total 69,7 milioane de euro, în creştere cu 14,2 milioane de euro faţă de 2015. Producătorii de bere care fac parte din asociaţie au redus numărul de angajaţi anul trecut, la circa 3.600, de la 3.700 în 2015.
Piaţa românească a berii este dominată de Ursus Breweries, Heineken România, Bergenbier şi United Romanian Breweries Bereprod (URBB).