Propunerile AMBI pentru siguranța cetățenilor în timpul pandemiei de coronavirus
Având în vedere situația de criza socio-economică generată de virusul COVID-19 și ținând cont de faptul că regiunea București-Ilfov este puternic afectată, AMBI vine în sprijinul autorităților publice locale din regiune, cu câteva idei de tip măsuri care ar putea fi implementate.
În primul rând, așa cum am observat că deja acționează autoritățile, toate măsurile ce privesc Municipiul București trebuie sa fie aplicate și în Ilfov.
Populația din Mun. București nu poate fi separată de cea din Ilfov din motive evidente: o mare parte dintre locuitorii Județului Ilfov lucrează în București. Mai mult, anumite localități sunt scufundate in Municipiul București și aplicarea unui regim diferit poate fi comparabilă, păstrând proporțiile, cu construirea unui zid administrativ similar cu Zidul Berlinului. Separarea unei comunități cum este cea din București-Ilfov, ar genera multe deficiente, nu ar ține cont de nevoile comunității și ar pune autoritățile în imposibilitatea de a controla regiunea.
Plecând de la acest mod de acțiune ce implică întreaga regiune București-Ilfov, suplimentar față de măsurile deja adoptate, AMBI propune următoarele măsuri:
1. Constituirea unei structuri Metropolitane de gestionare a crizei COVID. Această structura Metropolitană va cuprinde toți conducătorii celor 50 de administrații din zona București-Ilfov. Astfel, măsurile ar fi luate în mod unitar cu privire la aceeași comunitate. S-ar putea realiza achiziții publice urgente în comun de către toate administrațiile locale din București-Ilfov (6 sectoare, Municipiul București, Județul Ilfov și cele 42 de unități administrative-teritoriale din Ilfov).
2. Închiderea tuturor parcurilor, a zonelor de agrement dar și a pădurilor din proximitatea orașului (Pădurea Băneasa, Pădurea Snagov etc)
3. Verificarea tuturor automobilelor care intră în Județul Ilfov, în sensul în care vor avea voie să intre doar cele care justifică prezenta în Județ/Mun. București. O astfel de măsură este mai ușor de implementat întrucât gestionarea verificării intrărilor în Județul Ilfov este mai facilă decât gestionarea intrărilor în Mun. București.
4. Constituirea unui singur grup comun de voluntari pentru întrajutorarea persoanelor vulnerabile în această perioada (cumpărături și medicamente). Acest grup trebuie să beneficieze de echipament de protecție si trebuie să aibă acces la resursele autorităților publice locale pentru identificarea persoanelor vulnerabile. Astfel, inclusiv organizațiile non-profit vor putea să fie mai eficiente în demersurile pe care le fac în acest sens.
5. Transportul public trebuie să se realizeze în condiții de siguranță.
În acest sens, numărul de persoane care urca într-un mijloc de transport în comun trebuie să fie limitat. Astfel, trebuie marcate locurile din mijlocul de transport pe care se pot așeza oamenii, fiind respectată o distanța optimă între aceștia. Se recomandă ca deplasările să fie efectuate doar cu mașina personală.
6. Punerea la dispoziția mediului de afaceri, în mod gratuit, a unor centre logistice deținute de autoritățile publice locale, pentru continuarea activității.
7. Constituirea din bugetele tuturor autorităților publice locale din Județul Ilfov și din Mun. București a unor centre de triaj și de îngrijire a persoanelor infectate.
8. Lângă Aeroportul Otopeni, pentru toți pasagerii care vin din zone de risc, constituirea unei zone de carantinare în care toți pasagerii sa fie testați și să rămână timp de 14 zile in izolare.
9. Toate unitățile militare din zona București-Ilfov să fie transformate în unități spitalicești militare. Există fonduri pe PNDL.
10. Personalul medical trebuie protejat. Trebuie asigurate locuri de cazare pentru personalul medical din zona București-Ilfov. Personalul medical într-un mod eroic își riscă sănătatea, dar nu trebuie sa o riște si pe a celor apropiați. Se pot folosi hotelurile din zona București-Ilfov, dar și construcțiile ANL.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News