Mai mult de jumătate din parcul auto al Ministerului de Interne este învechit. A recunoscut acest lucru chiar ministrul Carmen Dan, acum câteva luni. Până când se va încheia licitaţia prin care vor fi cumpărate maşini noi, poliţiştii trebuie să plece în misiuni cu vechile Dacii, pline de rugină şi care-i pot lăsa oricând în mijlocul drumului.
Cad tablele de pe maşinile de poliţie iar autocolantele cu mesajul „Siguranţă şi Încredere” s-au dezlipit demult. Şi sunt tot mai dese cazurile în care poliţiştii refuză să plece în misiuni cu astfel de vehicule.
„Noi, poliţiştii, le-am denumit sicrie pe roţi. Am constat defecţiuni la sistemul de frânare, la sistemul de direcţie, iar când este nevoie să ne deplasăm de urgenţă la o sesizare să ştiţi că la viteze mari aceste maşini nu mai au stabilitate şi se pot răsturna oricând.
Agentul din Neamţ spune că a cerut conducerii să scoată din uz trei maşini. Ar fi fost trimis să patruleze pe jos, pentru îndrăzneala sa.
„Am spus că refuz să fac serviciu pe o astfel de maşină, deşi eram singura patrulă din municipiu Roman, am fost planificaţi pe jos, pedestru”, spune Ioan Canarau, agent Poliția Municipiului Roman.
„Până acum la nivelul serviciului logistic şi al Poliţiei Municipiului Roman nu au fost cazuri ca maşinile să nu corespundă din punct de vedere tehnic”, afirmă Costan Robert, purtător de cuvânt IPJ Neamț.
Probleme cu maşinile de serviciu sunt în toată ţara. De exemplu, în această parcare de la Secţia 7 de Poliţie sunt 5 autospeciale care trebuiau scoase din uz în urmă cu 2-3 ani, dar poliţiştii le folosesc în continuare, deoarece nu există alte maşini cu care să le înlocuiască.
Ministrul de Interne recunoştea, acum câteva luni, că maşinile de serviciu sunt puţine şi vechi. Problemele ar fi apărut şi pentru că unele vehicule nu au fost întreţinute.
„Parcul auto al ministerului este la 50% din necesar, multe dintre maşinile noastre de intervenţie având o vechime mai mare de 10 ani”, declară Carmen Dan, ministrul de Interne .
„În principal, cele mai mari probe în mediu urban la acele inspectorate de poliţe unde şefii au manifestat foarte puţin interes pentru a repara aceste autospeciale şi a le igieniza”, spune Cosmin Andreica, preşedinte Sindicat Europol.
MAI a demarat procedura de achiziţie a cel puţin 1.000 de maşini, în valoare de peste 100 milioane de lei.