Cu mai bine de două luni înainte de alegerile europarlamentare, România este sufocată deja de afişe electorale. În capitală, în toate marile intersecţii, PNL, PSD, ALDE, PMP şi-au arborat sloganurile pentru alegeri. Mai trist pentru partide este că aproape nimeni nu le vede. Oamenii trec pe lângă ele şi nici nu ştiu că, fix deasupra capului lor, sunt panourile pline de promisiuni ale politicienilor. Şi chiar dacă le văd, spun că nu îi impresionează cu nimic. Nu doar în Bucureşti au apărut afişele, ci şi în ţară.
Încă de la intrarea în ţară, sar în evidenţă panourile electorale ale partidelor. „România în primul rând” şi „E timpul României”, spun liberalii în afişele care te întâmpină încă din Vama Nădlac.
În satele dinspre Arad, găsim şi un afiş al ALDE. Călin Popescu Tăriceanu e locomotiva partidului. Apare în toate pozele alături de candidaţii partidului. #EUrespectROMÂNIA este sloganul său. Nici capitala nu face excepţie, e împânzită de afişe.
„În general, partidele politice se grăbesc să-şi afişeze promisiunile prin oraş, cu mult înainte de campanie şi nici acum nu au făcut excepţie. Dar poate este mai de înţeles ca oricând faptul că s-au grăbit. Este o miză foarte mare, primul test înainte de prezidenţiale, PSD trebuie să confirme scorul istoric de la parlamentare, nu în ultimul rând sunt foarte multe partide care sunt la prima lor cursă electorală”, relatează Alina Manolache, jurnalist Digi24.
„Patrioţi în Europa, România merită mai mult”, scriu pe afişe cei de la PSD, folosind un fundal ce duce cu gândul la tricolor. Iar Partidul Mişcarea Populară ne îndeamnă să fim „Uniţi în Europa”.
Tot efortul politicienilor de a avea sloganuri cât mai atractive şi convingătoare nu pare să îi impresioneze pe trecători.
- Problema absenteismului la vot nu aşa se rezolvă, cu afişe care au tarife exorbitante plătite primăriei sau mai ştiu eu cui. Mai degrabă ar trebui să popularizeze, prin Digi și mai știu eu ce alt post de televiziune, să popularizeze ce urmează să se întâmple în mai, să explice oamenilor cât sunt de importante alegerile şi care e miza pentru România, sigur ar conta mai mult decât afişele astea.
- Sigur că trebuie să îţi faci o propagandă, dar nu aşa. Mai puţine vorbe, mai multe fapte.
- Sunt şi alte surse de informare decât afişele. E problema lor. Treaba lor, dacă au bani, să dea.
- Mă lasă rece. E degeaba! Nu mă deranjează deloc, eu am treaba mea, ei au treaba lor.
Alegerile europarlamentare sunt pe 26 mai, iar campania începe oficial pe 27 aprilie. Pentru perioada de campanie, regulile pentru afişe electorale sunt stricte.
Citește și Ce spune vicepreședintele AEP despre folosirea tricolorului în afișe electorale