Radu Mazăre s-a prezentat marţi, la sediul IPJ Constanţa, cu jumătate de oră mai devreme decât ora fixată în cadrul procedurii de control judiciar, spunând că se grăbeşte să ajungă la Craiova, unde va avea loc şedinţa Consiliului Naţional lărgit în care premierul Victor Ponta va face anunţul privind candidatura sa la alegerile prezidenţiale.
Întrebat de jurnalişti dacă va profita de acest prilej şi va discuta şi cu ministrul Transporturilor pe tema Portului Constanţa, având în vedere că Ioan Rus a declarat recent că statul trebuie să păstreze pachetul majoritar de acţiuni la port, Mazăre a răspuns: “Eu nu am vorbit cu Rus, am vorbit cu Ponta. Rus ştiu că e prieten cu Băsescu şi era normal să aibă aceeaşi poziţie ca şi Băsescu”.
În 24 iulie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a afirmat că, în opinia sa, statul ar trebui să păstreze minimum 50% plus o acţiune la compania care administrează Portul Constanţa, cu importanţă strategică pentru România, dar a admis că decizia legată de modificările de acţionariat aparţine Guvernului.
"Eu cred că acolo putem privatiza până la 50% plus o acţiune, 50% plus o acţiune minim trebuie să rămână în proprietatea statului. Diferenţa - că se cedează comunităţii locale, că se vinde pe bursă şi vor fi unii care vor cumpăra şi se va modifica, să spunem, puţin, structura acţionariatului, am aduce şi alţi acţionari care să aibă viziune, din cei care au experienţă legată de această activitate - nu este o decizie care îmi va aparţine. V-am spus ce gândesc eu, este o decizie care va aparţine Guvernului României şi nu a ministrului Transporturilor. Astăzi, când noi vorbim, eu aşa gândesc. Nu exclud posibilitatea să dăm comunităţii locale, nu exlud varianta în care să dau acţiuni pe bursă", a spus Rus.
În prezent, Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60%, iar Fondul Proprietatea şi Primăria Constanţa deţin fiecare 20% din capital.
Guvernul şi Primăria Constanţa vor ca Ministerul Transporturilor să cedeze 13% din acţiuni Consiliului Local şi să listeze pe bursă un pachet de 14% din titluri. Posibilitatea creşterii participaţiei Primăriei Constanţa a stârnit numeroase critici din partea operatorilor portuari şi a sindicatelor din port, dar şi în mediul politic de la nivel central.