„E vorba de un Airbus 310, amenajat VIP pentru astfel de transporturi, dacă Băsescu a spus că e altceva, eu vă invit să analizați, să vă documentați și să vedeți cine minte”, a declarat ministrul Transporturilor.
Ministrul Transporturilor declara săptămâna trecută că TAROM ar trebui să renunţe la aeronava prezidenţială Airbus A 310, deoarece produce companiei pierderi anuale de 7 milioane de euro.
Întrebat despre declaraţiile ministrului Transporturilor Relu Fenechiu, șeful statului a spus, luni, că nu se opune niciunei acţiuni, dar a precizat că avionul respectiv nu este aeronavă prezidenţială.
„Vă asigur că nu mă opun niciunei acţiuni, pentru că aceea nu e aeronava prezidenţială, aeronavă prezidenţială nu mai există din 2010, când acea aeronavă de 38 de ani nu a mai putut fi reparată din lipsă de fonduri. Ce folosesc eu de la Tarom este un avion pe care îl închiriem charter, dacă vreţi, nu este o aeronavă la dispoziţia preşedintelui României", a explicat Traian Băsescu.
Guvernul nu-i va retrage preşedintelui Traian Băsescu avionul cu care se deplasează la întâlniri oficiale, ci caută o soluţie pentru ca actualele costuri ridicate generate de utilizarea acestui avion vechi să fie reduse, iar gradul de siguranţă să crească, a precizat ulterior premierul Victor Ponta.
„Ştiu şi eu de costul acela de 7 milioane. Problema este că acum la TAROM este un management privat, care nu e sub controlul ministerului şi, sigur, ia măsuri pentru eficientizarea companiei. Eu cred că trebuie găsită o soluţie în perioada următoare, e absolut normal ca preşedintele României, până la urmă şi primul-ministru, să aibă un avion cu care să se deplaseze la întâlnirile oficiale, nu e vorba că se duce în plimbări”, a spus șeful guvernului.
Administraţia Prezidenţială a solicitat în 2010 Tarom să efectueze cursele speciale pentru deplasările şi vizitele externe ale şefului statului, compania de stat punând la dispoziţie pentru acestea unul dintre cele două avioane Airbus A 310, achiziţionate la începutul anilor '90.
Compania Romavia care opera vechea aeronavă prezidenţială, un Boeing 707 vechi de 39 de ani care nu mai îndeplinea nici standardele de zgomot la nivel european, a anunţat în 2010 că nu mai poate efectua deplasările preşedintelui ca urmare a situaţiei financiare dificile a regiei.