Succesorul lui Relu Fenechiu la Ministerul Transporturilor va avea ca primă sarcină semnarea contractului de privatizare a CFR Marfă. Grup Feroviar Român, controlat de Gruia Stoica, a fost desemnat câștigător pentru preluarea pachetului majoritar încă din 20 iunie. Au trecut două luni de atunci, dar nici până acum înţelegerea nu a fost oficializată.
A fost nevoie de mai mult de o lună pentru ca toate ministerele implicate să îşi dea acordul pe acest contract. Au trecut alte trei săptămâni până ce Hotărârea de Guvern privind privatizarea CFR Marfă să fie publicată în Monitorul Oficial.
În tot acest timp, preşedintele Traian Băsescu a acuzat guvernul că tărăgănează semnarea contractului. În plus, şeful statului a semnalat că Gruia Stoica nu are cele 202 milioane de euro promise pentru acţiunile CFR Marfă.
În replică, premierul a cerut ca vânzarea companiei să fie aprobată şi de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării. CSAT nu a luat însă nicio decizie în legătură cu acest subiect şi a lăsat chestiunea în responsabilitate Guvernului. Nici acum nu e clară data când va fi semnat contractul, dar ştim cel puţin termenul limită pentru încheierea tranzacţiei: mijlocul lunii octombrie.
Noul ministrul al Transporturilor va trebui să se ocupe şi de vânzarea a 20% din acţiunile TAROM, obligaţie asumată în fața FMI. De asemenea, compania CFR Călători trebuie readusă pe linia de plutire.
Printre priorități se va afla și atragerea de fonduri europene prin programul de Transporturi, segment aflat acum printre codașele absorbției.