Nicuşor Dan a declarat că pentru diminuarea cozilor care se formează la Pasajul Ciurel va trebui realizat un studiu de trafic, dar şi că lucrările la Pasajul Doamna Ghica ar putea fi "îngheţate" timp de două luni, până vor fi asigurate toate actele necesare, transmite Agerpres.
"Ciurel este o lucrare de infrastructură care a costat prea mult faţă de ce face, dar această lucrare de infrastructură poate să fie utilă. Trebuie doar să faci un studiu de trafic local, să vezi ce probleme poate să rezolve, trebuie să dimensionezi nişte intersecţii, să pui nişte semafoare. Şi asta nu o să facă mare lucru, dar măcar nu o să facă cozile pe care le-am văzut cu toţii în imaginile difuzate de televiziuni", a spus Dan, pentru B1TV.
El a subliniat că lucrarea de la Ciurel a fost suspendată mai mulţi ani în instanţă din cauza faptului că proiectul urmează să fie continuat la o distanţă de 20 de metri de un bazin de apă potabilă.
"Aşa-numita penetrare Ciurel s-a numit în epoca Ceauşescu - pentru că atunci a fost inventat - penetraţia A1-A2, adică un drum expres prin mijlocul oraşului care să unească cele două autostrăzi, gândindu-ne că autostrada către Constanţa va ieşi pe lângă Splai, nu puţin mai înspre Pantelimon, cum iese acum. Problema cea mai mare a acestui proiect şi motivul pentru care instanţa a suspendat mai mulţi ani proiectul este că continuarea lui trece la 20 de metri de un bazin de apă potabilă, din care bucureştenii beau apă. Din cauza unor fenomene chimice, nu poţi să acoperi bazinele de apă potabilă. Pe de altă parte, nu poţi să treci cu trei benzi pe sens pe lângă apa potabilă. Acesta este motivul pentru care proiectul, aşa cum este, nu poate să fie realizat", a declarat Nicuşor Dan.
În opinia sa, pentru fluidizarea traficului în zonă sunt necesare dezvoltarea transportului în comun şi proiecte de infrastructură care să direcţioneze presiunea de pe Iuliu Maniu către Şoseaua de Centură.
"Soluţia pentru acea zonă, care într-adevăr este foarte aglomerată, este 1 - cu transportul în comun şi, în special, metroul de suprafaţă. De exemplu, pe Iuliu Maniu dimineaţa vin înspre Bucureşti oameni din Chiajna şi împrejurimi, în condiţiile în care tu ai gară în Chiajna şi trenul din Chiajna până în Gara de Nord face zece minute. Numai că această linie nu există. Cu metroul de suprafaţă oamenii aceştia pot să ajungă în 20 de minute în Pipera. Şi, strict pe trafic, dacă faci Şoseaua de Centură la patru benzi şi te înţepi şi din bulevardul Timişoara, deci şi din str. Liniei, şi termini şi Prelungirea Ghencea, iei toată presiunea de pe Iuliu Maniu şi o duci către Şoseaua de Centură", a explicat Nicuşor Dan.
Pe de altă parte, a atras atenţia că Pasajul Doamna Ghica nu are toate actele necesare, motiv pentru care lucrările ar putea fi "îngheţate" timp de două luni.
"Nu are PUZ şi nu are nici studiu de stabilitate a clădirilor învecinate. (...) Nu este legal. Inspectoratul de Stat în Construcţii a constatat că este o construcție ilegală. Numai că, fiind campanie electorală, probabil că s-au ferit să intre într-o dezbatere cu primarul în funcţie.
Pasajul Doamna Ghica este o lucrare corectă, face parte din inelul median, care urmează să fie construit şi care să fluidizeze traficul. Proiectul corect este şi cu linie de tramvai şi, în orice caz, proiectul trebuie să fie legal. Trebuie, în momentul în care ajungem în primărie, să ne uităm cu atenţie la toate actele să vedem cum putem să remediem problemele. (...) Există riscul ca două luni - până când se face analiza pe acte - lucrările să fie îngheţate", a spus el.
Editor : Alexandru Costea