Mihai Tudose, șef la Consiliul Concurenței? Ce spune președintele instituţiei
Data publicării:
Foto: InquamPhotos/Octav Ganea
Președintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chirițoiu, a comentat marți zvonurile privind o posibilă a înlocuire a sa cu fostul premier, Mihai Tudose.
Mihai Tudose / Sursă foto: INQUAM PHOTOS / Octav Ganea
„Ce doresc să facă anumite persoane este bine să îi întrebaţi pe dânşii. Şi din ce ştiu au fost întrebări şi răspunsuri pe zona asta. Din punctul nostru de vedere, noi ne vedem de treabă aici", a răspuns Chiriţoiu, întrebat cum comentează zvonurile, potrivit Agerpres.
El a mai spus că anual se pot face mici modificări la Legea concurenţei, însă este nevoie de avizul Comisiei Europene pentru schimbări substanţiale.
„Dacă se doresc schimbări majore ale legii, acestea trebuie abordate cu grijă, trebuie consultată Comisia Europeană, pentru că legislaţia de concurenţă nu este strict naţională. Sunt responsabilităţi partajate între România şi Comisie, suntem cumva parteneri. Noi, când dăm sancţiuni, uneori aplicăm legea românească, dar de multe ori aplicăm şi Tratatul Uniunii, astfel că orice modificare majoră va fi discutată cu Comisia”, a arătat preşedintele Consiliului.
Chiriţoiu a susţinut că proiectul care acum este în dezbatere parlamentară privind modificarea Legii concurenţei a primit aviz negativ din partea Guvernului, în parte pentru că vizează schimbarea regulilor în timpul jocului, ceea ce ar fi neconstituţional.
„Deci dacă vor fi modificări, ele vor viza numai lucrurile care se întâmplă în viitor. Până una-alta, avem două mandate libere în Consiliu, dar toţi, inclusiv cei care au mandatele expirate, până când vor fi numiţi succesorii, şi noi ceilalţi cinci care avem mandatele în derulare, ne vedem de activitatea noastră”, a continuat șeful Consiliului Concurenţei.
Proiectul de lege aflat în dezbatere parlamentară aduce modificări cu privire la structura Consiliului Concurenţei şi la modalitatea de numire a conducerii, precum şi privind competenţele pe care le are instituţia.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.