Indemnizația pentru mame va fi plafonată. De ce invocă Tăriceanu tranzacțiile imobiliare?
Data actualizării: Data publicării:
Liderii PSD și ALDE au confirmat, după ședința de luni a coaliției la putere, că Executivul condus de Mihai Tudose va lua măsura plafonării indemnizației pentru creșterea copilului. Călin Popescu Tăriceanu a adus ca argument faptul că, la momentul actual, s-ar lua în calculul indemnizației „venituri pentru care nu se plătesc contribuții la stat”, ceea ce „nu e normal”.
Sursă foto: INQUAM PHOTOS / George Călin
„Guvernul ne-a informat că dorește să plafoneze indemnizațiile pentru creșterea copilului pentru că, în momentul de față, se ia în calcul pentru calculul indemnizației salariul plus alte venituri. Alte venituri însemnând orice venit. Și, în acest fel, există posibilitatea unor indemnizații de creștere a copilului cu niște cifre care sunt complet ieșite din orice zonă rezonabilă. (...) Vor analiza și vor decide o anumită plafonare, cum e și normal de fapt, pentru că nu putem să avem 20.000 de euro indemnizație de creștere a copilului chiar dacă ne dorim acest lucru. Trebuie să rămânem într-o zonă în care bugetul să poată să susțină aceste lucruri”, a susținut liderul ALDE.
Întrebat dacă, la momentul actual, sunt luate în calculul indemnizației de creștere a copilului venituri pentru care nu se plătesc contribuții la stat, Tăriceanu a confirmat: „Da, sunt venituri pentru care nu se plătesc contribuții la stat. Adică, dacă eu realizez o tranzacție imobiliară, este un venit pe care îl realizez și care intră în calculul indemnizației pentru creșterea copilului, ceea ce nu e normal”.
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2010, în baza căreia se acordă și se calculează indemnizația de creștere a copilului, prevede însă clar condițiile ce trebuie îndeplinite. Concret, au dreptul să beneficieze de concediul pentru creșterea copilului și de indemnizația lunară „persoanele care, în ultimii 2 ani anteriori datei naşterii copilului, au realizat timp de cel puţin 12 luni venituri din salarii şi asimilate salariilor, venituri din activităţi independente, venituri din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, supuse impozitului pe venit”.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.